Friday, July 10, 2015

Mak Bidan a.k.a Confinement Lady

Amboih, Mak Bidan sekarang pun nama nak urban saja. Tak nak kalah. 
Sebelum apa-apa, mari kita kisahkan tentang Mak Bidan saya. Mak Bidan terbaik di sekitar Klang dan jajahan takluknya. BAHAHA.

Hari ini adalah hari terakhir saya menggunakan khidmat Mak Pah. Saya mulakan sesi mengurut hari Isnin tempoh hari. Kalaulah money grows on tree, saya sudah hire Mak Pah 44 hari. Hari-hari kena pampered, siapa tak gembira lah bukan? Semacam ada spa di dalam rumah sendiri. Apa yang Mak Pah lakukan terhadap saya? 

1- Mak Pah akan sampai dalam pukul 8.00 / 9.00 pagi. Ikut pagi tu ada slot orang lain atau tidak. Kadang-kadang yang nak di urut ni tengah berkroih kroih lagi. Tolong malu sikit. 

2- Mak Pah akan panaskan batu tungku di dapur. Kemudian, Mak Pah akan uruskan baby terlebih dahulu. Baby akan di mandikan, sampai siap bedung, bersihkan tali pusat semua Mak Pah buat. Sambil tu baby akan di massage sekali. Emir? Like king only. Muka gembira kena massage.

3- Air panas? emak saya yang sediakan. Untuk Bunda ada serai, dan campuran akar-akar herba yang siap dalam uncang, tinggal koyak sachet dan minum. Ok, jangan minum. Buat mandi lah sana. Nanti Mak Pah akan angkat air panas tuang dalam baldi dalam bilik air. Mak Pah akan sukat tahap kepanasan. Dia takkan siram kau dengan suhu takat didih. HAHA

4- Mula-mula sekali, dia akan lulurkan kita satu badan. Perbuatan lulur akan di lakukan di toilet. Dari muka, leher, celah tiak segala Mak Pah akan sental habis-habis bagi tanggal semua daki degil yang kita bela 9 bulan yang lalu. Seronok sangat. Muka rasa licin macam porcelain doll. 

5- Siap berlulur, baru dibilas dengan air herba-serai tadi. Mak Pah akan bilaskan dari hujung rambut sampai hujung kaki. Saya duduk saja. Untuk saya yang czer ini, saya mula mandi secara tak cover-cover pada hari ke empat itu lah. Memang mandi habis, takda tutup pun bahagian luka tu.

6- Siap mandi, lap sampai kering, barulah mula sesi bertungku. Bestnya tungku. Bahagian perut pun saya tungku. Tapi tidaklah di letakkan batu panas tu di tempat jahit. Memang padah lah jawapnya. Bertungku untuk kecutkan rahim dan segala urat-urat yang kembang.

7- Dah habis bertungku satu badan, barulah mula sesi berurut pula. Seronok sangat. Sampai pejam-pejam mata kena urut (atau sebenarnya menahan sakit) HAHA. Mak Pah urut juga bahagian perut tu. Betulkan mana yang tersalah, masukkan balik pada tempatnya. Mak Pah juga boleh sengkak. Untuk czer, lepas 4 bulan baru boleh. Kalau dalam kisah saya, maybe setahun -__-"

8- Siap berurut, baru Mak Pah sapukan param satu badan, pakaikan bengkung, ikatkan rambut dan pakaikan stoking. Harap tak panggil saya wanita berusia yang gempal minta orang pakaikan stoking ya!! Last sekali baru pakai pilis. Mak Pah akan bagi jamu kapsul manjakani dengan apatah lagi satu tu untuk makan. 

9- Perasaan dia I tell you, sangat uh-maaa-zing. Rasa segar dan bertenaga. Param tu menghangatkan badan kita. Bau rempah-rempah itu sangat wangi. Selama 5 hari saya adalah wanita terbahagia. Esok kena lah lulur badan sendiri, param dan piliskan diri sendiri serta stokin kan diri sendiri juga.

10- Saya menggunakan bengkung zap-zap yang untuk czer. Mak Pah pesan, pakai bengkung tu. Kalau nak buka, 2 jam lepas makan. Lepas tu pakai semula. Ingat, jaga badan tu sebab nak pakai lama. Untuk diri sendiri juga. 

11- Mak Pah caj RM65 sekali datang. Dan harga bergantung pada jarak kawasan. Mak Pah boleh urut sampai Shah Alam. Kalau area Klang, InshaAllah dia boleh pergi sendiri.

12- Kawan saya yang pernah menggunakan khidmat Mak Pah ialah Fira dan Nawal. Nak tahu betul best atau rekaan semata boleh tanya mereka. 

13- No telefon? Do email me. Saya tak berani nak sebarkan begitu saja.


51 feedback:

Nawal Aizad said...

Besnyaaa kena urutttt kena manja gitu. Murah pon murah kan ..nora kasi lima bintanggg!

Nawal Aizad said...

Besnyaaa kena urutttt kena manja gitu. Murah pon murah kan ..nora kasi lima bintanggg!

fuzy said...

Seronoknya...terasa berpantang yang indah kalau macam ni layanan mak pah.... Ibu Boleh Slim lepas pantang, anak cerdik!

Hanys Jehari said...

selamat bepantang yati. selamat hari raya.. :)

sherlina halim said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Amirah Shaharuddin said...

salam..saya berminat dengan conf.lady awak.boleh bagi details dekat email saya amirahshah@gmail.com sorry saya tak jumpa email awak.thanks :)

Ahila said...

Hi . Terima kasih untuk info. Tolong bagi no Telefon Mak Pah. Email saya kat ahila@homeguards.com.my. terima kasih ya.

everything4tikati said...

Assalamualaikum...minta tolong share contact mak pah.. tqvm dear
nurdiyanaothman@rocketmail.com
everything4tikati@gmail.com

Unknown said...

As salam.. Ada sesiapa yg dah dpt no mak pah.. Sy dah email owner page.. Xdpt reply lg.. Ni email sy lydcinko@yahoo.com (0173478397)

Lydia Abdul hamid said...

As salam kak nawal.. Boleh bg contact no mak pah tu? Ni no hp sy 0173478397

Lydia Abdul hamid said...

lydcinko@yahoo.com

Liza Zakaria said...

Salam. Boleh tlg emel contact mak pah to hasliza.faisal@gmail.com. tq

Liza Zakaria said...

Salam. Boleh tlg emel contact mak pah to hasliza.faisal@gmail.com. tq

haniza zainuddin said...

Salam hidayati- boleh share contact number Mak pah? Email saya haniza147@ gmail.com

haniza zainuddin said...

Salam hidayati- boleh share contact number Mak pah? Email saya haniza147@ gmail.com

Puteri Nur Alia said...

Hai,nak contact Mak Pah juga.emel saya lovelypink2life@yahoo.com.terima kasih daun keladi.

Puteri Nur Alia said...

Hai,nak contact Mak Pah juga.emel saya lovelypink2life@yahoo.com.terima kasih daun keladi.

Iwan xx said...

Salam.

Minta no contact mak pah boleh x?

email saya izwan150486@gmail.com

wife due this late march 2016 or early April 2016.

TQ fren

Bilis Arazon said...

salam. boleh email saya no contactnya. maisara.burhanuddin@gmail.com
terima kasih :)

RaB said...

BOLEH BAGI NO MAK PAH PADA SAYA. NAK CALL UTK BOOKING.THANKS. RUZIAH.AB@GMAIL.COM

stargazenexus said...

salam,

Tolong email contact kat stargazenexus@gmail.com.

terima kasih:)

Anonymous said...

Salam awak. Sy nk contact no. Mak pah jugak.tq yea awak.
Email sy
umi.nadzrah.abd.rani@gmail.com

Jida Fahmi said...

Salam hi boleh email no dia kat saya tak? Thank you
fazidah_fahmi@yahoo.com

isma said...

salam,

boleh tolong email contact number Mak Pah? Saya duduk klang :) ismaliza79@icloud.com

Ammar Ikhwan said...

Salam awak. Pm nombor contact Mak Pah. Email sayaikhwan@gmail.com

Anonymous said...

salam bole tlg emailkan no contact mak pah? email saya meencrab22@yahoo.com

RiNy said...

Salam.. boleh emailkan contact num mak pah? Email sy afzarenny83@gmail.com

RiNy said...

Salam.. boleh emailkan contact num mak pah? Email sy afzarenny83@gmail.com

lia zul said...

Salam.. boleh dapatkan no mak pah x? die cover area putrajaya x eh? tq puan.. emel sy dy_leeya@yahoo.com.

Iskandar said...

salam.. boleh dapatkn no mak pah? email sy zilamatsaid@yahoo.com

Anonymous said...

Salam, blh bg no mak pah. Ni email sy leeyana2447@gmail.com. tq

Anonymous said...

Salam , boleh sy dptkan no. Mak Pah?
Email saya inmi.libra@gmail.com

Terima kasih

Amalina Alias said...

Salam dear. boleh share no telefon Mak Pah? Saya ada makcik yg baru sangat bersalin, perlu cari makcik mengurut. email saya amalina.aalias@gmail.com

Terima kasih :)

Hanani Najib said...

salam..bole sy dapatkan phone num mak pah? smileyheart83@yahoo.com
atau 0192138583
TIA ya?

~me~ said...

boleh emel sy no mak pah.. tq

Anonymous said...

Assalammualaikum..

Boleh emel kepada saya no.tel mak pah?
syamimi_rahman86@yahoo.com

Terima kasih

Azirah Jailany said...

Salam.. Boleh saya minta details/no.tel mak pah? Ni email saya: ezy_88@hotmail.com

Please n thank u..

Azirah Jailany said...

Salam.. Boleh saya minta details/no.tel mak pah? Ni email saya: ezy_88@hotmail.com

Please n thank u..

^^safia~ said...

salam can u share kak pah pny contact number with me pls ... my email will be safia.ismail@gmail.com

thnks

Unknown said...

salam, boleh emailkan no phone mak pah norliza.shahrin@gmail.com
tq

Anonymous said...

Salam, boleh emailkan no phone mak pah hasnizasaaid@yahoo.com

Anonymous said...

Salam, emailkan saya no phone mak pah. timasih
ninashamli@yahoo.com

Anonymous said...

Salam, boleh email kan contact number Mak Pah ke nabila2602@yahoo.com?
Saya due Mid 2017 ni..

TQ

Anonymous said...

Salam.. Boleh email contact no mak pah?
Nazuranordin89@gmail.com

Thanks ye...

rash linda said...

Email no mak pah
archylynnda2014@gmail.com

mingming said...

Boleh email contact no mak pah?
cikmingming@gmail.com

May Tan said...

Hi, kindly email contact of mak pah to my email shiaumei926@hotmail.com

Thank you very much!

zalina zalina said...

Slm pn hidayati..blh email saya no mak pah tu?
Atau wasap sy 0176987198 zalina
Tq

SITI ZUBAIDAH Kamarudin said...

Email Sy zarahasanah@gmail.com

hunny Banie said...

bole email sy no.mak pah (sitirabani.ar@hotmail.com)

Nur Salina said...

As'salam..
boleh email sy no. mak pahh ?

hazel.xoxo@yahoo.com

terima kasih :)