Monday, June 15, 2015

36 Weeks Update

#1// Dah memasuki fasa hujung-hujung ni tiada apa yang selesa lagi. Tidur tak lena, mandi pun malas. EH? Makan sikit dah terkenyang, tapi sekejap lagi perut masuk angin. Nafas pun dah pendek-pendek. Jalan sikit dah mengah. Jalan jauh lagi la. Rasa berat di bawah tu.

#2// I gain 20kgs already. Donch care. Baby sudah 3.2 kg. Gynea bilang kalau next week sudah exceed 3.5kg ada kemungkinan kena bersalin awal. Maka saya berdoa sepenuh hati supaya berat baby maintain. Berat Bunda menurun takpa sebab dah nak puasa. HEHEHE

#3// Hari ni kena ambil ATT Booster lalu terus jatuh demam di tambah dengan selsema. Hayyohh, Memang saya bertindak secara slow motion hari ini. Serba serbi tak kena. Doc bagi vitamin C high dose saja sebab dah nak bersalin ni dia kata kita avoid ubat-ubatan.

#4// Saya bebas GDM. Wehoooo. Selepas 2 Jumaat pergi mendermakan darah sehari 4kali. Bacaan adalah normal. Sampai biru-biru lengan ni. Tapi syukurlah tak perlu lalui lagi jarum-jaruman.

#5// Belum ada persiapan untuk ke hospital. Beg baby ke beg Mak baby ke tah di mana-mana. Kenapa lah kemalasan yang teramat-amat dan sukar dibendung? Blerghhh

#6// Sedang dalam dilema sama ada nak apply cuti awal atau tidak. Sayang pula rasanya kalau cuti 2 minggu awal. Nanti kena masuk sekolah awal. Tapi saya dalam fasa semua tak larat. Nak naik kelas di tingkat 2 MashaAllah, tingginya. Mungkin saya bergantung kepada weather forecast. Kalau suhu melebihi 33 darjah celcius, saya akan apply cuti awal. Apatah kaitan cuaca dengan cuti. Ahh, faham-fahamlah. Aku bukan bekerja di bawah aircond, hadap PC 24-7. Aku bekerja di bawah terik mentari (Buruhkahkahkahkah)

#7// Tiada bengkak kaki atau tangan yang melampaui batas sampai orang rasa ngeri nak tengok. Macam nak meletup kaki dengan tangan ni. Semuanya berkembang pada kadar biasa. Tiada juga hitam-hitaman yang teruk di leher atau pelipat lainnya. Semua masih terkawal.

#8// Tiada lagi mengidam apa-apa melainkan mengidam suami cuti sebulan. Kalau lah jadi kenyataan, syoknya.

#9// Nampaknya isi semakin melalut, tapi sebab mahu juga menulis sampai point no 10, maka kita teruskan saja Walau no point disitu.

#10// Yayyy sepuluh. Ok dah habis, boleh bubar.



Hitam itu sungguh memalsukan. I love black
36 weeks preggy with my daughter.

1 feedback:

Syaz Rozelt said...

semoga dipermudahkan segalanya..aminn