Monday, December 15, 2014

29 eh

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah

Happy belated 29th birthday to me. Sudah 29. Sudah tiba di hujung 20-an. Sudah perlu penuhkan dressing table dengan anti-aging stuff. Perlu menjaga kecantikan secara total dan serius atau kelak akan kelihatan seperti nenek-nenek di awal 30-an. Perlu lebihkan senyuman supaya tidak di kata, sudahlah tua, muka ketat, umur baru 30. Ughhh, adakah middle age crisis sudah bermula? I hope not!

Kerohanian juga perlu diisi. Penuhkan dada dengan ilmu agama. InshaAllah, slowly but surely. Lebih matang menguruskan rumah tangga. Lebih matang menghadapi cabaran LDM. Walau sudah bertahun-tahun. Saya masih tidak biasa. Keberadaan suami itu sangat saya nantikan. Tapi pastilah Allah lebih tahu apa yang terbaik. Lebih sukses dalam pelajaran. Tapi kelihatannya pointer semakin merundum dan merundum. Tiada tanda-tanda akan menaik pun. Redha sajalah. Kalau tiada dean list untuk aku. Sebab masih berbaki 3 semester lagi. 

Celebration? Nahhh, sudah 29 bukan? Sudah tidak memerlukan kek atau blow the candle away atau topi kon. Hanya perlukan ucapan dan doa-doa dari suami dan kesayangan lainnya. Terima kasih, terima kasih, terima kasih atas ingatan kalian. Kalian such a sweetheart.

Dari suami tiada yang berbentuk materi. Rumah didahulukan, isteri later-later pun doesn't matter.

Dari keluarga? haruslah mereka tahu nak meraikan saya. Feed me and am ok. Sesi makan tiada kesudahan di Papa Johns. Makan sikit dan kenyang atau bloated. Fuhh. sangat mencabar sekarang ini.



Esoknya emak masak secara besar-besaran seperti meraikan Aidilfitri. Ada rendang, sambal tahun, daging rusa black pepper, nasi impit. Fuuuhhh. Happy stomach, happy me. Kakak ipar belikan slice of cake dan haruslah Rania yang lebih-lebih nak potong sampai musnah kek tersebut.

All in all, I am happy. Walau sambutan secara kecil-kecilan. Saya ok. Sebab sekarang sedang hormonally tidak stabil.

2 feedback:

Gentleman Frog said...

Salam,

lama tak nampak, anak berapa dah?

urban gardening

Hidayati Farhan said...

salam,

hai hai lama juga x kelihatan. anak masih seorang. hehe