Wednesday, January 8, 2014

Allergic

Saya memang ada satu pantang yang memang aku pantang betul kalau orang buat.

Pantang dengan shortform yang ala-ala budak-budak cakap tak cukup lidah.

Saya pun naik musykil satu macam sebab kenapa boleh wujud ejaan-ejaan sedemikian rupa. Siapa yang invent benda ni. Ingat trendsetter ke apa tah.

Aq aq lah. Auww auww lah. Tu belum code mixing lagi. huruf dengan nombor bergabung. Ingat tengah berlakon Da Vinci Code ke apa?

And surprisingly, I tought Dak Yang dah terpengaruh dengan budak tak cukup lidah thingy ni.



Kan sendiri rasa nak tanam kepala masuk pasir macam ostrich. HAHAHA.

Moral dia tak payah nak sound-sound suami tanpa usul periksa. Buruk padah dia. Kalau ada depan muka ni mahu kena bahan 5,6 hari.

Posted using BlogPress from my iPhone

10 feedback:

lovelyadibah said...

LOL memang memalukan. tehee

Hidayati Farhan said...

hahaha, memangggg bot

Balkidz Hunny said...

Kahkahkah. Lawak la ko ni tot oii

ainmj said...

Haha, yes I feel you, Yaty!

Selalunya anak-anak murid la yang eja macam tu, terutama di laman-laman sosial.

Da selalu juga lah cikgu ni membetulkan & menasihatkan supaya menggunakan perkataan yang betul, sekaligus berhenti mengeja begitu.

Kadang-kadang rasa nak 'remove' je mereka-mereka ni daripada senarai kenalan. Tapi terpikir juga..lepas ni siapa pula nak pantau & nasihatkan mereka? ahahah

Sama-samalah kita membanteras penggunaan perkataan & penulisan sebegitu. (ok, ini kempen cintai bahasa kita;p)

Hana Soffelia said...

BAHAH malu letewww... kahkah mesti bengkek baca komen aku.

Asz Miza said...

Hahaha..malu la kalau gitewww..jangan marah pakai ewww ewww...hahah

yUmiE AzuRa said...

ptt dak yang kne type uat tu in capital letter.bru le bleh differentiate user acceptance test or short form gedik.bahahaha.
tp aku pn xreti nk gne short form gitu..ade double t le double w le..allergik jgk.kahkah

Cik Emie said...

Hahahahhaha MALUUUU

kalo jadi kt emi kompem laaa kna bahan setahun ok!

LisaLisut said...

kahkahkah pdn mukaaa. buruk sangka lg. lol. aku tau UAT tu kalau job aku user acceptance test. xpe dimaafkn sbb ko cikgu. kikiki.

aku igt allergic spelling salah td ;p u know what i meannn muahaha

Hidayati Farhan said...

kidz - alaa, bab ni kita yg jd bahan

ain - mari kita banteras, kalau boleh kita bersihkan dengan budak-budak tu sekali. hahaha

hana - haha mmg maluewww

asz miza - awww aww mcm pondan. haha

yumie - kan kan, bukan salah kita. hahaha

emie- mmg maluuuuuuu. sbb jauh x dpt la bahan

lisa - aku tau sape. kahkah