Wednesday, June 5, 2013

I Am Ready?

Last week seminggu duduk Terengganu. Sebenarnya takda pun dalam plan. Last minute decide nak ikut Dak Yang ke sana daripada terbosan-bosan seminggu tanpa agenda. Dalam hati rasa, why not to give it a try. Pindah Terengganu dan bina keluarga bahagia macam lagu Saujana oh ayah, oh ibu dengarlah rintihan...

Plus, dekat Gong Badak dah ada Giant baru. Hampir sikit dengan rumah. Dekat Giant baru ada Cool Blog (Dak Yang panggil kedai ice cool. tah pape) dengan Secret Recipe. Itu pun dah boleh buat saya happy T___T. Hampir tak hampir almost 30 minit juga. Jadilah, daripada Tunas Manja. Hahaha. Dulu saya fikir Tunas Manja ni kedai jual barangan bayi. Dah excited nak ajak Dak Yang pergi. Rupanya Supermarket.

Jadi saya pun dah membulatkan hati, bulatkan tekad bulatkan badan (?) dengan keputusan ni. Akhir tahun nak isi borang pindah!!!! MESTI!!!!.

Yang buat hati ni macam tak keruan bila fikirkan anak. Siapa nak jaga anak? Sudah lah Rania ni semacam manja terlebih sebab nenek jaga. Bila pergi kenduri MashaAllah, air mata berlinangan. Takut sangat dengan orang. Macam
mana hati ni rasa nak tinggalkan dengan orang lain? Saya terbayang-bayang muka sedih dia cari Bunda. arghhhh tu lah bayang-bayang yang membantutkan hasrat hati nak pindah.

Ya Allah mohon di berikan jalan, permudahkan urusan, dilindungi dari kejahatan.
Jalan mana harus dipilih??

yang benar,
HAMBAMU

2 feedback:

kueh bakar said...

oh dekat dengan rumah aku tu.ahaks..

ermm..cikgu pindah trg? susah sikit kot...kawan aku dah kawin, dah sepuluh tahun mengajar kat kuching, tiap2 tahun isi borang. semua gagal balik. Sekali pun hanya mak seorang di rumah..

trg susah nak pindah sebab ramai kelantanese jadi cikgu seluruh pelusuk malaysia...bila tak boleh balik kelantan, dapat pindah trg pun okey - sebab org besar kementerian juga ramai kelantanese..

tapi rezeki masing-masing..mana tahu kau 'lulus'... aku dahului " selamat datang ke trg"..

Cik Emie said...

go yati! dok kg best ape hehe..y penting ade suami :)