Tuesday, October 30, 2012

Maling Bajingan

Sempena Aidil Adha, hari raya korban, Allah minta kami sekeluarga berkorban juga.

That was what happened pada Aidil Adha lalu. Rumah keluarga di masuki pencuri. Mujur takda orang dalam rumah. Habis satu rumah kena selongkar. Takda satu tempat pun yang selamat. Memang tak selamatlah hidup kau maling. Kotak tisu pun dikoyak, di keluarkan tisu habis. Dia fikir aku mahu simpan apa dalam kotak tisu?

Ye, saya kehilangan laptop yang penuh dengan gambar kenangan, cincin risik dan cincin tunang, gelang hadiah dari emak dan duit mas kahwin. Terlalu banyak kehilangan benda terlalu berharga makes me feel numb. Bila dengan suami, baru lah saya cries my heart out. Terlalu berat ujianMu Tuhan. Tapi, suami cepat-cepat sedarkan, Tuhan takkan menguji jika kita tak mampu menanggungnya. Kehilangan harta boleh diganti. Kalau diuji dengan hilang nyawa bagaimana?

Aku terlalu kerdil, terlalu lemah bila diuji. Mudah menyerah.

Life must go on. Ya, saya sedang meneruskan kehidupan. Bangkit dari kepayahan.

Published with Blogger-droid v2.0.6

18 feedback:

eLL said...

sabar Yaty. dugaan yang Allah bagi adalah ujian utk hambanya...

cha said...

Ya Allah kesiannya. Semoga pencuri tu tak selamat hidup dia. Sabar ye u

e k i n ♥ y u s r i said...

sabar yer

LisaLisut said...

astaghfirullah..nasib xde org dlm rumah.kalau x lagi naya..sabarla yati ye..

Hazz Nieza said...

Sabar ye yaty.. Ada hikmah atas apa yg terjd. take care!

Wawa Yusoff said...

Ya rabbi... Mujur takde org dlm rumah. Sabar ye yaty. Insyaallah ade kebaikan dari semua kejadian ni.

lovelyadibah said...

hebat gler pencuri tuh. boleh pikir tempat2 sorok duit. mmg profesional.

sedih nyer bila kenang kan barang kenangan dh hilang. kuatkan semangat k tot. insyaAllah nnt Allah gantikan dengan lebih hebat dan bagus. Amin.

sarahhernyzar said...

bertabah dan kuatkan semangat T. Allah x akan menguji hambaNya jika hambaNya tidak mampu utk menghadapi. insyaAllah pasti ada sesuatu yang menanti T di masa akan dtg. sabar ya. *hugs*

noorliana zamri said...

sabar ye..ada hikmah yang tersembunyi..

~ NANA ~ said...

Ya Allah sedihnya...sabar ye dear, insyaAllah semua ni ada hikmahnya...

~LeeyanaRadhi~ said...

Sabar yea..Dugaan dtg dari Allah menguji setiap hambaNYA..pasti ada yang lebih baik untuk kamu..

Allene said...

sabar dear... memang besar dugaan u... tp syukur u tak ada dalam rumah tu. skrg ni, penyamuk main bunuh2 orang mcm bunuh nyamuk je...

cik fiza said...

sabar ye.. dugaan.. rumah aku pn aritu hampir dimasuki maling durjana.. amalkan Bismillahilazi 7 kali sebelum tidur untuk house n self protection

4feet8 said...

sabar yati.. jiran2 camana?

amy fahmi said...

astaghfirullah..kesiannya. sabar ye yati. i feel it. lepas ni mmg akan rasa paranoid je nak masuk rumah.sabarlah..

Hana Soffelia said...

No wonder yat lama menyepikan diri. Sabar ye Yat. Setiap insan, diduga dgn dgn pelbagai ujian. Hana pun tak terlepas, cuma masih belum mampu nak bercerita.

oya said...

siannya awak..take care..
mmg bengang dulu akak kena laptop hilang..nangis hari2 kekdahnya seminggu kot..

Shakina Farhan said...

Ya Allah..kesiannye..nasib baik xd sape2 dlm rumah..