Monday, July 30, 2012

Baby's Stuff : TT Essentials Starter Kit from UK



Kalau semua nak tahu, kalau nak tahu lah. This is the 1st thing that I bought for my baby. Orang tua-tua kata, jangan beli barang selagi belum masuk 7 bulan. Saya order barang ni dari my bff Eca, masa tu belum 5 bulan pun. Bukan main dia menghasut kata TT tengah sale di sana. Lalu, saya pun hasut lah suami sama

Masa pergi ambil kotak dari Eca, sangat teruja tengok kotak taknak kalah besarnya walaupun huduh. Tapi tak mengapa. HAHAHA. Balik rumah terus buka dengan rakusnya. Rupanya, kotak lebih cantik ada didalam.

Saya pun selongkar satu-satu isi dia. Apa yang ada dalam essentials starter kit ni saya rasa dah mencukupi. Jadi, saya memang dah tak beli apa-apa yg relate to bottle.
  • Ada 8 biji botol - 4 botol 260ml, 4 botol 160ml
    Ada 8 container untuk milk powder
    Ada 2 teats
    Ada 1 berus, 1 pengepit untuk ambil botol dalam strelizer dan 1 soother
    Ada 2 thermal bag.
    Ada 1 electric bottle warmer
    Ada 1 strelizer

So, feeding bottle set is complete. Dan saya spend RM 5++ termasuk shipping untuk set ini. Saya rasa murah dari beli asing-asing sebab tengok strelizer saja RM 3++ di sini. Please cakap murah, untuk sedapkan hati ini. HAHAHA. Suka nak paranoid lepas membeli.

Cleanser dah beli, tapi tah bila nak pi cuci. Sebab baru 33W, takda gesaan disitu. Kihkihkih
Published with Blogger-droid v2.0.6

7 feedback:

Lara is Veelara said...

murah!

I dpt harga yg lebih kurang cmni kat BB toz...smua bnda pn same mcm yaty punye...

Nurul Atiqah Mutaza.iQa said...

wah yaty..besh nye..nanti blh recommend kat iqa ekh..awk kite nak kawen lg 6bbulan..alhamdulillah

ckokjue said...

suke r set ni T..er klu bb x serasi nnt..bole let go pd org k..hehe.Anq pn gne btol ni stlh brpe byk bereksprimen dgn teat.akhirnye..yg TT ni gk die nk sbb die mmg drect feeding..org jst bli bttles je. xde la stlzer n warmer sume. Huhu mklum la srmmhtgge yg berjye..sume wt manual.bottle rndm lm air pns je klu nk pnskn ssu T.T.

me said...

Hopefully nanti baby x reject TT la hehe

Umie Aisya said...

Woahhh bestnyeee! I beli 2 je botol susu TT sbb plan nk bf kn. later on bb dh kuar br tmbh koleksi.hihi..

izz iizza said...

rasa memang brbaloi ni..

Hidayati Farhan said...

veelara - ohh ye ke? ok, saya tak menyesal. hihihi

iqa - tahniahhhhh. hihi. nnt kita jumpa ek.

kokjue - haha, bole2, klau baby saya mcm x suka, nnt saya gtau awk. ala, suri rumah la best, ank membesar depan mata

tasha - hopefully la. hihi. seram juga klau dia x suka teats tt

umie - saya amik je. haha. tamak. nnt xyah da pk botol2, unless perlu

izz - saya pun rasa berbaloi. hihi