Monday, December 12, 2011

Happy 1 Month dan Review

I can't believe this. Time flies so laju. Pejam-pejam celik, pejam lagi celik lagi dah sebulan saya jadi isteri.


Antara pencapaian-pencapaian selepas sebulan berkahwin :
  • Suami sudah naik berat badan sebab muka beliau dah semakin berisi bersama perut yang sedikit ke hadapan. Bila orang cakap, beliau denied gila-gila (tak boleh terima kenyataan), tapi bila beliau duduk sorang-sorang sambil pegang perut dan berkata, kena sit up ni. LOL
  • Berat badan saya tak berubah, tapi lemak saya bertambah. Kau faham ke aku cakap ni? HAHA. 
  • Every morning akan bangun pagi dan terus turun ke dapur untuk buatkan air Nescafe suami. Dah takda dah istilah tidur balik. Beliau ketagihan caffein yang serius. Satu hari harus pekena Nescafe 3 kali. 
  • Saya pernah masakkan nasi goreng buat suami secara solo tanpa bantuan ibu. Itu pun terlembik sebab nasi dah lembik aku tambahkan telur, bertambah lah lembik. Ni nasi ke bubur? HAHA
  • Saya menguruskan pakaian suami secara total. Maksud dia, basuh, sidai dan melipat aku buat sendiri. Tapi kalau di rumah saya sendirilah. Kalau disana, saya tak sempat buat semua. HAHAHA
  • Baru berkesempatan pergi dinner dan menonton wayang sekali sahaja. Tengok Breaking Dawn midnight, saya punya lah feeling-feeling waktu mereka pergi honeymoon, yang suami sudah krohh kroooh hanyut dalam mimpi. Blerghh.
  • Sudah mengunjungi klinik sekali, hospital sekali dan rumah urut sekali. Tempat orang mengurut maksud dia. Sebab sejak lepas kahwin, both of us selalu tak sihat T___T. Badan sedang cuba adapt dengan benda baru maybe.
Err, apa lagi. Tak boleh fikir dah. Oh, nak ucap terima kasih kepada yang hadir waktu majlis kahwin dan yang buat review. Thanks so much. Antara blogger yang hadir tempoh hari
1. Gadis Bunga
2. Kak Mas Zuber
3. Warlord

Geng-geng BBF Fariza, Haliza, Ryn, Laila, Zimie, Lienda, Fira, Amy, Lisa, Uya, Raden dan yang datang belah bertandang Emi, Suria, Kak Nawal dan Kak Moose. Yang kirim hadiah Lyana dan my silent reader, Sue. Thanks sangat-sangat. Tak tahu nak ucap macam mana, memang terharu dengan kehadiran kalian. Pada yang mendoakan pun saya nak ucap terima kasih dan amin atas doa-doa kalian.

Antara reviews on my wedding, kalau ada yang termissed tu, do tell ya. Saya sangat hargai.

by Zimie

http://amyfahmi.blogspot.com/2011/11/their-big-day.html
by Amy Fahmi

http://frzminside.blogspot.com/2011/11/weddings-on-weekend.html
by Fira

http://frzminside.blogspot.com/2011/11/7-years-n-counting.html
by Fira (bertandang)

http://krlisa2011.blogspot.com/2011/11/of-weddings-fiena-and-yati.html
by Lisa


http://dia-honey.blogspot.com/2011/11/bbf-wedding-hidayati.html
by Raden

http://sorbetpurpleandbabyblue.blogspot.com/2011/11/blogger-wedding-fiena-yatie.html
by Lienda

http://makberuang.blogspot.com/2011/11/ikan-paus-melawat-mami-kari-bersama.html
by Kak Nawal (bertandang)

http://thealiaa.blogspot.com/2011/11/to-my-sims-social-virtually-sister.html
Ucapan khas dari Kakya (macam ucapan khas PM dah)

Terima kasih again and again!

9 feedback:

~ NANA ~ said...

pic tu lawa!

wahhh dari aktiviti tu nampak dh ciri2 isteri yg baik kat diri u...hehe

gadisBunga said...

sementara nak adapt ni kan...lama2 kang mesti 2-2 bertambah sihat. :)

choclairissa @ intan said...

cantek2..nak tengok OP pic banyak2..hehe congrats dear..mase awl2 kawen dulu pun i ngn en suami naik badan..org kate happy..bagus2..jom jadi isteri mithali :)

Hidayati Farhan said...

nana - tq. haha, isteri yg baik sgguh tu nana, baru masak sekali je. kihkih

GB - haha, harapnya lah. AMIN

Intan - Pic OP x dpt lagi. hehe, tuh la, suami ni kurus, bila naik badan perasan sgt

~~Miss iLa~~ said...

inai, pelamin, makeup, u, suami u sume cantek.. k, i larik dulu.................;p

K.I.N.A said...

tahniah yaty! sama la suami kite taknak terima kenyataan..haha..cantik pelamin!

LisaLisut said...

Happy 1st! Tetibe terigt ms tandang dak yang aku demam la,kr pon demam,rupanya ade ahemmmm.berkat tu.tak lama lg ko pulak.hahahahaha.alaa xdpt attend wedding grand dato datin wuwuwuwuw ;p

Cik Emie said...

Hihi emi super lembap nk review..my bad btol huhu..nati akan direview heee ;))

Hidayati Farhan said...

laila : klaka ok. haha. Thanxx

kina : thanx. suami2 mmg cengitu kot, haha

lisa : haha, nnt i review wedding yg u xdpt pi tu yeee

emie : xpe la, awk bz kesana sini. hehe