Friday, November 25, 2011

Kehidupan Isteri yang Bakal Gemuk

Mahap la semua mahap. Email dan inbox FB dah di banjiri soalan itu dan ini. Oii, kata nak update waktu school holiday? Memang lah nak update, tapi internet di rumah in laws tak mengizinkan saya update. Pakai internet from blackberry suami saja, MashaAllah, siput pun lari lagi laju. Saya memang tak boleh tolerate dengan internet kalau macam siput, nanti asik nak memaki. 

Beginilah keadaan newly weds yang homeless. Makan tengah hari dirumah emak sendiri, makan malam di rumah mertua, tidur dimana-mana yang kami suka. To be fair, last week seminggu dirumah sendiri, jadi minggu ini di rumah mertua lah saya.

To be honest, saya bakal gemuk berlipat kali ganda kalau berterusan dirumah in laws ini. Bagaimana tak gemuk. Bangun pagi, makanan dah siap terhidang, nak tengok TV ada yang buka dan matikan siap pasangkan kipas segala. Nanti dah bosan tak tahu nak berbuat apa, saya pergi tidur, nanti bila bangun disuruh makan dan makan lagi sampai ke malam. Begitulah aktiviti isteri jika duduk di rumah mertua. Itu pun nasib baiklah baju kotor saya hangkut ke rumah emak dan basuh sendiri sebab kalau tak baju pun orang basuhkan. Lucky? no?

Itu adalah penyumbang kepada kenaikan berat badan nama dia. Duduk dalam rumah semata sebab suami sibuk dengan pekerjaan. Saya sibuk makan. Blerghh, apa nak jadi dengan aku ini? Nak upload gambar pun boleh bikin hati remuk. Lebih baik saya tidur. HAHA

Cuma ini yang saya dapat kongsikan sebab banyak perkara dan review tersimpan dalam draft. Nanti kalau internet sudah laju bak halilintar, segala draft akan keluar. Tak sempat nak ucap terima kasih pada yang datang dan review majlis saya. Nanti lah!! Mari sama-sama tuding jari dan senyum sinis pada internet T___T

5 feedback:

Cik Zimie said...

best la yati takpayah masak.tak payah basuh baju.dah macam bidadari la kau yati.hahah

LisaLisut said...

jd sosialit la wey smntara cuti ni.smntara ko masih bersukaria di rumah mertua tanpa buat kerja.hahahah.jalan2 brunch kt Bangsar,lunch kt hartamas,hi tea kt mont kiara,dinner kat One world. Hahahaahaha.amcam? :P

cik fiza said...

menantu kesayangan ye... hehehe

~ NANA ~ said...

wahhh best betol dpt layanan camtu...msti menantu kesayangan ni...hihi

amy fahmi said...

wallahhh..best gile yati! nikmatilah saat ini sepuas2 nye. :p