Thursday, August 4, 2011

Tentang Inai, Henna dan Victory

Alhamdulillah, selepas bencana mengoncang perasaan semalam, hari ini feeling better.

INAI

Hari itu ramai yang drop comment dan emel bertanyakan tentang ujikaji inai saya. Bahan apa yang digunakan dan mana nak dapat. Maaflah, semua. Inai tersebut saya beli dari one of BBF, Hazrina Johari. Dia pun kirim inai tu dari rakan dia yang ke Mekah. Mungkin, ada dijual disini. Saya pun tak dapat nak bagi keyakinan jitu atau harapan palsu kepada anda-anda semua. Try la survey.

Rupa bentuk luaran

Rupa bentuk dalaman

Hasil kepada Tikus makmal (rat lab)

Pandangan sisi depan
Hari pertama (L) Hari keempat (R)

Pandangan sisi belakang

Ini adalah tangan orang yang rajin-rajin kucing. Maksud dia takdalah rajin sangat. Yang kejap menyapu, mengemop, lap tingkap, lap syiling masak 7 jenis lauk setiap hari. Bukan. Ini tangan orang yang balik sekolah terus terbaring tak ingat dunia. Lepastu pukul 7 baru jenguk dapur buat ayat manis, Mak, nak tolong pape tak? Padahal dah nampak meja tu penuh dengan hidangan. HAHAHA

Sebab tu warna dia lambat pudar maybe.

HENNA
google.com

Tentang Henna pula, hari tu macam suka dan teringin nak buat. Tapi, bila di fikir-fikir dan dihitung-dihitung, I'll go with inai tradisi. So, no corak-corak Henna pada jari saya kelak. Tapi. Eh, apsal ada tapi neh? Tapi, waktu bertandang saya akan corakkan tangan saya. Jadi, rasa lah juga tangan bercorak gelombang ombak ke, spider web ke.

Status Dak Yang tentang inai pula belum diketahui. Kalau ikut my family memang mereka tak bagi sebab ada yang mengatakan haram lelaki berinai. If FMIL mahu Dak Yang berinai, then, berinailah jari-jari kurus beliau.

VICTORY

Tahu kenapa hari tu wujudnya kisah percintaan bersiri-siri?

Sebab ada contest yang dianjurkan oleh Kueh Bakar bertajuk, Dimana Saya Jumpa Jodoh Saya. He do invite me personally dengan ayat Ada cerita macam mana jumpa Dak? (dia tak sanggup nak sebut 'Yang' itu) HAHAHAA.

Saya ada cakap yang kalau tak menang takpa, tapi nak kisah masuk dalam buku (Beliau ada niat nak membuku kan kisah-kisah contestant semua).  

Keputusannya dah keluar semalam, saya yang baru tahu hari ini. Saya menang tempat kedua. (Tak layak tempat pertama sebab yang tempat pertama tu dah kahwin 10 tahun. HAHA) Jadi, saya menang motor. Ok takyah ngarut sangat. Saya menang top up. RM 20. Rezeki emak lah tu sebab saya pakai postpaid. Err, Kueh Bakar takda hadiah bayarkan bil ke? :P

A few quote from my entry

Alhamdulillah :)

13 feedback:

LisaLisut said...

ko mmg kelaka la yati.hahahahahhaa.congrats.

kalau rajin mcm aku mst esk dh pudar.lol.kene pakai pekat2 ni.huahuahua

Miss Sunshine said...

wah... tahniah yaty..

Miss Sunshine said...

wah... tahniah yaty..

~ NANA ~ said...

hahahaha...mcm2 la u ni kn yati?

Hidayati Farhan said...

lisa
hahaha, anda rajin, kena pkai pekat lagi. haha

hana
ekekeke, tq. smpai 2x wish congrats. excited ek? :P

nana
haha, name pon yaty nana oiii

♥ Kasut Pink ♥ said...

Dapat top up nanti mak leh gayut lame dgn bapaknye...hehe. neway, congrats yati..

Alia.A said...

waaaa. kene pakai pekat2 ni. ko ni mak lawak la yati. hehehe. gelak aku bace blog ko ni.

miss nina said...

tahniah yaty
tapi betul, cter yaty n ur fiance memang sweet, penuh liku2 kehidupan

p/s: selamat berpuasa :)

oshinz said...

ngehngehngeh.. taktik ayat manis tu sangat common. =)

miss puteri said...

i pon rajin cam lisa nie. kene pakai pekat2 nie.. hikhik... lawak betul yati nie tau!!..tahniah!

zimie said...

wahhhhh dah kuar result???congrats yati.hehe kelakar tau cite mu tu!!

♥ balkidz_hunny ♥ said...

Congrets Yaty :D
ehh, i pun pakai Rani ni tau. tahan je 3 bulan.
pakai dari kul 10 malam sampai subuh.
gerenti beb!

syahida said...

ty...inai 2 ada jual kat kdai jual brang kawin...aku suka pkai inai 2...hehehe...leh wat merah2 kuku...bsar cam 2 hrga dlm 7 lbih...btul x...saje aku nak servey...kot2 kat tmpt aku mhal... :P