Thursday, August 25, 2011

Raya Preps

nada.

Saya takda baju raya.
Saya takda tudung raya.
Saya takda kasut raya.
Saya takda handbag raya.
Saya takda ehem ehem raya.
Saya takda make-up set raya.

Yup, once upon a time memang semua itu adalah list raya saya. Luar dalam semua mesti baru. Tak tahu kenapa, mungkin dah jadi kebiasaan. Lepas dah complete semua mesti nak twist and twirl depan cermin sepuluh kali sehari. Walaupun setelah berumur 25 tahun T____T

Tak cukup tu, dengan tok tok tok bunyi high heels turun bawah sebab nak tunjuk dekat ahli keluarga. Memula tunjuk kat parents. Nanti abang dan kakak ipar datang, pakai lagi tunjuk. Nanti my sister and her hubby balik, kena ada slot wajib tayang. HAHA, I wish my daughter esok jangan lah sampai dapat this kind of attitude.

Tapi sekarang  NO MORE. Sangat sayang dengan duit. Sebab tu tak kisah nak pakai yang lama-lama punya. Imagine lah kalau nak spend RM300 untuk baju ready made, saya akan rasa, baik aku bayarkan duit tudung dekat Vispera. Dapat scratch satu benda. Haa, macam tu lah contoh dia.

Macam tu juga dengan yang lain-lain. Dari beli kasut raya, baik cari kasut buat sanding lah kan. Atau mahu sanding berkaki ayam. Pilihan di tangan anda. Pffft. SO, This year, dah takda sesi runaway di tangga dah. Apa yang nak ditayang. Semua berbentuk last season. Heels Primavera itu baru dipakai 2,3 kali. Eh, sebenarnya banyak lagi heels yang baru dipakai 2,3 kali. Macam kasut konvo. HAHA. Konvo Poli, konvo maktab. You name it. Semua masih elok. Kasut raya 2006 pun ada lagi oii.

Handbag Charles & Keith saya masih elok. Ia adalah bersifat tahan lasak. Saya sangat menggemari. SO, memang itu lah yang akan diguna pakai semula. Guess saya semua dah buruk sebab disimpan. Sangat menyesal asik disimpan-simpan konon sayang nak pakai. Ambik kau T____T

Yang saya betul-betul buat untuk raya ini adalah biskut raya. Masih ingat tart swiss yang easy peasy itu? Saya buat 4 trip. Yang tu baru saya rasa oh, nak raya. HAHAHA

Saya tahu, saya sepatutnya bergembira sebab ini tahun terakhir beraya sebagai anak gadis. Patut ada baju kebaya nam pasang. Baju kurung, kebarung, kebabo semua lah. Ni masa nak melaram pikat anak teruna sebelum chances itu pudar. HAHA. Tapi ye lah, kalau Maybank itu adalah MYbank, mungkinlah.

Tahun depan dah boleh beli baju raya sedondon kedondong dengan hubster. Huyehhhh.

17 feedback:

Fariza said...

:D. xpe thn ni harus jimat, next year, meriah. samalah kita. thn ni mmg gila jimat tok smpan duit yg > penting. pakai yg lama2. hik3.

Ms. Fiena said...

oiiiii perangai sebijikkkk macam kte ble. hahahha.. mmg akan pusing satu umah melaram baju raya ngn siap kasut.

aurikelsan said...

cuba bayangkan kalau nnt ur daughter pun perangai sebijik mcm tue.. hehehehe mst u sengih2 sambil geleng kepala teringat gelagat sndri =)

e k i n ♥ y u s r i said...

ekin pon xde prep raya
lebih kepada wedding je
huhuhu

.:shura shushi:. said...

ai pun xder ape2 untuk raya nie..
pkai yg lama je..nak kena jimat!

lovelyadibah said...

Sob sob.samala.

cik asam jeruk said...

hahahaah sama mcm saya.suke tayang-tayang kasut buat cam model runaway..hikhik. sy pon da kena jimat2 menabung kawen..sobs sobs

~ NANA ~ said...

hahaha dear....kita ada perangai yg sama jugak...i pn suka ulang tayang kat parents, adik2, pakcik makcik bila beli sumthing yg baru *nk suh diorang puji sbnrnye*...ntah pape kn? haha

AnEs said...

sameeee! selamat baju sepasang ibu yg belanja..kalau harap duit sendiri sure pkai baju tunang saje..hahaha

Renee Meow said...

saya sayang duit saya jugaaaaaa.... hehehe ;p

miszatie said...

haaa rse comel bace penyataaan u yg atas skali tuh..huehuehue

nida-razak said...

yati...kita sama...ble nk beli mesti pikir, baik spend untk wedding..huhu..xpe..thn dpn kita raya sakan ngn hubby ye.. =)

A.N.A said...

kita serupa...kita sama...hahaha..thn nie lala lgsg x pikir hal raya,baju raya pn x beli,kasut raya x beli,semua ttg raya la x beli...mcm kata yati dr beli kasut raya baik beli kasut nikah..hahaha..beli tudung raya baik beli net n d.i.y veil...skang yg lebih penting adalah pesiapan kawen..betul x..hehehe

cik fiza said...

selamat hari raya cik yati :P
aku thn ni x wat preparation sbb asik kena keje je huhuhu~~

Cik Hazz said...

sabar dear.. thn depan raya sakan dgn suami, lg berbaloi.. ;-)
i nie pun kire berjimat. baju & kasut raya adalah dari hantaran haritu. weeee~~ ;-))

Cik Zimie said...

yahooo me too yaty.next year berbondong2 sedondong bju raya dengan future hubster.hihi cant wait!!!

zaradgreat said...

yaty, perenggan last tuh tacing sikit. hahahahaha. last raya as anak gadis. huk huk huk.