Friday, August 5, 2011

Panic Attack Over Wedding Card

Semalam malam kan, ada seorang Hamba Allah ni mesej saya dengan ayat-ayat yang boleh membuatkan jantung saya berdegup dengan lebih kencang dari angin lintang, lepastu muka saya pucat tak berdarah.

Awak tau, kad kawen kita dok msg risau kte x proceed peta n segala bagai. Sbb date da dkt katenye. Agak2 kte berjaya x takut kan awk ni. haha
Saya terus bagi balasan setimpal !!!

Tetiba kita rasa benci awk mlm ni oii. Esok kita nak pi kedai kad kahwin terus lepas sahur. Kita nak suruh dia siapkan sebelum awk. Benci. Ckp bebetul weyhhh

Kita terus kalut sendiri. Eh, betul la. Bila dia nak siapkan, bila aku nak lipat-lipat gam, tulis alamat, tampal setem pakai air liuq dan distribute dekat orang semua. Bila? Bila? Bila dah panic semua tak boleh fikir dengan waras. Terus buka website Mad About Cake sebab nak tengok door gift.

Relate tak cerita saya? Kau tahulah, bila dah panic rasa macam nak buat semua serentak. Danggg!!

Terus call Dak Yang, menyampaikan kegusaran hati dan menyampaikan mesej Fiena yang kita benci tu. HAHA. I HATE FIENA sebab progress dia lagi kencang saat ini. And Dak Yang seperti biasa, kalau dia tak sibuk, mungkin saya rasa itu adalah 7 Keajaiban Alam macam 7 bebola api Dragon Ball.

Kali ini saya insist cos I can't wait no more. Ada 3 bulan dan 8 hari yang tak boleh dibazirkan sana sini. Membazir amalan Syaitan remember?

So, he promised me. Err, bila dia free, we go together. Beliau tak kasi saya pergi settle sendiri. Err, tapi bila ek Yang? T____T

Jadi, saya dah survey a few design yang dekat dan melekat dihati. Untuk kad kahwin, macam tak minat pula yang berbentuk tradisional ada tepak sirih, jantung-jantung bertaut gamba cincin tah siapa-siapa punya dengan tulisan timbul-timbul stamping panas segala. TAK MAHU!

Saya mahu something like these

Kad Kahwin Pino

Macam membara sungguh cintaku siap ada efek terbakar-terbakar jantung. Ni hati panas ke apa? LOL

Kad Kahwin Pino

Yang ini nampak lebih bertenang. Warna tema pun dah hampir tepat.
(P/S: Kina, ni lah kad yang sama dengan bunting awak tu. HAHA)


The latest, bila saya dapat kad Lisa tempoh hari, saya rasa macam, WOWW, Saya surely nak cenggitu. Simple yet sangat cantik dan moden. Takda ciri-ciri yang tak disukai.

Curi dari blog Lisa. HAHA, ampun :P

Jadi saya berfikir mahu buat something like

this
Tukar gambar dan wording. Tapi, nak ada kota-kotak cenggitu. Harap orang kad kahwin boleh realisasikan impian si cuak neh.

(Thanx Nora, menyumbangkan idea tanpa sengaja)

SO, siap-siap. nak pergi terjah kedai kad kahwin sekarang juga *tarik selimut* In my dream of cos. HAHA (Masih tak insaf rupanya :P)

26 feedback:

K.I.N.A said...

comel ok! tapi kina da print card..huahuahua..

Hunny Kitty said...

tarik nafassssssssssssssssssssssssssssss..lepasssssssssssssssssssssssss..u can do it! go go go

AnEs said...

alaaaa..nak panic pasal kad jugak! ngaaa..da la org kate kad ada jgk ding dong2 itu ini da amek masa..ngn nak tulis alamat lagi..huawaaaa..ok tumpang cuak skrg!

LisaLisut said...

saba yati sabar. ko ni bikin cuak betul.hmm shud be now dh bole start g kedai.nt raya sng pass by hand je.jimat setem kau yati.hahaha.

cheQmOomOo said...

chill!! org pun blum wat lg :D

zimie said...

kenapa aku lak nak double cuak ni?adakah minggu ni minggu cuak sedunia wahai yati???tsktsk yati pasal kad.zimie pasal dewan.ya Allah sabar ye yati.btw suka style ala2 movie tu.nice.modern gitu.

rara pinkmafia said...

kad kawen lisa mmg sempoi,nice n simple.

schakeyra said...

nak tiru!!

iedaurora said...

suke kad kawen lisa tu simple je but memorable!

eLL said...

pino kad adalah menarik dan cantik

~ NANA ~ said...
This comment has been removed by the author.
~ NANA ~ said...

kad kawen yg mcm bunting kina tu comel la...hehe

eLL said...

T, kita pernah beli Rani punya tapi made in india, bukan Mekah punya.

Tapi katner nak carik inai tu kat area kl/shah alam ha?

Try dah cr kat Mydin tapi ada Rani India jer...

wande-ful said...

terima kasih yati sebab mencuakkan i jgk..
i ada less than 3 months kot.
tapi tak sedar2 diri nak g buat kad..
dah la terhegeh2 nak design kad sendri....mengada tak?

hihi...

mari cuak bersama2 ;)

::puTri:: said...

homaigod! aku pnye dream wedding card la yg tema filem tuh! aku igt aku jer yg de idea giler neh..haha~

fitria said...

hati terbakar.. hangat.. sehangat cinta yaty kpd dak yang.. ececece...

amy fahmi said...

kad lisa cantik kan!!!
tetibe i pun nak buat kad tepek muke sndri. padahal gambar pun xde. haha.
all the best yati!
i nanti pun nk tnggu 3 bulan baru carik kad kawen. haha

Adawiyah A.Halim said...

idea u mmg best la yati....xsabo nk tgk hasil kad u niii...

Wawa Yusoff said...

yati, idea tu sangat cantik, simple dan moden. jangan lupa pos sekeping ke sungai buloh :)

gadisBunga said...

cepat hire designer! hihi~

miss nina said...

menarik tu!
go..go..yaty

♥ balkidz_hunny ♥ said...

sempat je yaty oiii :) takpe teruskan berselimut. subuh esok la baru pegi :D ngehehe.


setuju! kad lisa, simple yet class kaww! tibe2 rase nak buat bisness kad. motip? HAHA

Miss Sunshine said...

yati... boleh tak nak cakap cmni... "eh, tak tempah kad lagi ke?".. takpe2, sempat je ni.. yang lama adelah proses pengeditan nanti.. printing tu dalam 3 hari dah boleh siap..

pasal doorgift pun, dah cukup ideal nak tempah wktu ni. haritu hana tempah doorgift kan.. die kata bulan 11 ni dah pack, ramai sgt kahwin bulan 11.. better tempah awal2..

hidayah hiddensity said...

awak, better buat awal =) jgn jumpa vendor ngok ngek cam kita dapat dah!!

btw, suka kad lisa !!

amani.. said...

dear..rsenya btul ckp lisa..kalau start sekarang nnt mse rye bole pass by hand je..jimat air liur nk tempek setem kat sampul hehehehe..

Hidayati Farhan said...

GIRLSSS, TQ so much atas kata-kata semangat anda semua. heart sorg2 kat atas ni :P