Sunday, June 12, 2011

Can I Throw a Tantrum?

Dahulu

I have nothing to do. Bila cuti sekolah mula, diri pun mula dilanda kebosanan.

Dak Yang? Jauh
Kawan-kawan? Kerja
Rakan guru? Balik kampung atau bercuti dengan keluarga masing-masing

Jadi, cuti sekolah sangat membosankan. Saya tak suka musim cuti sekolah, selain dari badan jadi kembang, otak pun jadi tepu. Siapa kata cuti sekolah itu menseronokkan? Saya adalah cikgu yang tak sabar tunggu sekolah buka

SEKARANG?

Saya berdoa hari-hari sekolah takkan buka. Saya taknak cuti habis. Hati saya bukan milik sekolah. Hati saya kepunyaan wedding preparation saya, kedai kain saya, dan Dak Yang saya. Gila kau, sejak bila ada kedai kain sendiri?

Ya, saya lebih suka menghabiskan masa di kedai kain berjam-jam daripada pergi sekolah. Saya lebih suka mentelaah magazine-magazine pengantin dari selak buku latih tubi. 

Ohhh, keburukan cuti sekolah adalah susah nak kembalikan hati cikgu ke sekolah semula. Tak yah try harder sangat. Hati cikgu akan kembali lagi 2 bulan lagi. Hang on there anak murid.

3 feedback:

StrewberiManis =) said...

mesti u rasa cuti sek kali ni kejap gile kan
dok terkejar2 mencari kain lagi, buat wedding prep lagi
pehhhh 2mgu tu xde hape sgt
tmabha lak as a teacher, cuti tu very2 limited kan?

toksah kata cekgu la
i dulu masa sek, asek menghitung hari bile nak cuti sek
even ade perayaan hari gurula, maulid nabi la, i xdtg
bhahahha

i cakap nak dok rumah study *kononla :P*
kat sek xbelajar, buang masa
padahal MALAS nk ke sek
bhahahh

zaradgreat said...

fuh. cuti siapa tak suka. yaty sedang dalam mood wedding preparation. go go yaty!

takpe yaty. masa rehat dekat bilik guru sambung la belek2 magazine pengantin

Hidayati Farhan said...

SM
hahaha, terbongkar rahsia silam ek. tuh la. weekend da xde cuti. ishhh

zara
haha, x biasa lah zara. nnt kat sek kena tanda buku, nk buat latihan. huarggghh