Tuesday, April 12, 2011

Saya Adalah Penagih

Salty Food. God, hope am forgiven

Now I know, apakah perasaan sebenar drug addict. I can feel you. Bila tak dapat barang sampai gigil-gigil. So do I.

Susahnya nak diet. T_______T

Saya sangat gilakan salty food. Sebab itu suka munchy-munchy junk food sebagai hobi di waktu lapang. Itulah penyebab kepada selulit dan kegemukan sebenarnya. Kadang-kadang ikan masin dan ikan perkasam akan diratah macam KFC.

My dietician sudah sediakan jadual pemakanan yang tak libatkan salty food. Perghh, menggelupurlah aku. Dah banyak kali pun melanggar pantang larang. Pastu, bila difikir balik, aku lah yang rugi. Dangg!! Dah lah aku bayar mintak nasihat, pastu aku malas nak ikut nasihat dia. blergghhh

Semalam azam memang kuat. Jangan turun kantin. Jangan cari salty food. Lapar saja, gua bukak bekal buah. Lapar lagi gua bukak biskut Jacob Hi-Fibre. Makan sambil tersedu-sedu sebab menahan ketagihan yang melampau. Memang tak boleh duduk diam kau tahu. I channel my salty food addiction kepada tanda buku latihan. Kau rasa menjadi ke?

Sebab dah ketagihan yang tak terkawal, nampak kakak ustazah ni baru buka kerepek ubi black pepper. Pergghhh, masa tu dah meleleh saliva menitik-nitik ke lantai. Aku datang bagi salam pastu mintak sopan-sopan. Boleh saya mintak sekeping kak, saya nak benda masin. Satu meja tu gelak tak ingat. Pfffttt

Ini cerita benar. Lagi kuat azam nak buang lemak, lagi kuat cabaran, dugaan dan ketagihan. Moga hari ini aku berjaya mengharungi another day without salty food. Wish me luck :)

5 feedback:

LisaLisut said...

eeeii bahaya nye budak ni..jgn makan masin2 laaaaa tak elokk.lawan lawan.

cik fiza said...

ish ish ishhhhh kritikal dh ko ni yati.. xpe x terlambat utk berubah.. chayok2!!!

Hidayati Farhan said...

lisa - tuh laaa. adoi. nk kurus

fizzie - kritikal kan. nk kena masuk wad ni. haha

ezzy said...

kahkah..saya suka..jgn hampiri MASIN..heheh...

miss nina said...

hhhm....sabar ajelah
kurangkan la yaty, jgn la sampai say big No :)