Tuesday, April 26, 2011

How To Get Engaged in 10 Days

Baiklah, dah dok sila rapat-rapat semua? OK

Kita mulakan dengan Bismillah dalam hati dan gambar buat tatapan semua.


Maaflah kalau anda sudah tahap jelak menatap gambar-gambar tak berapa nak indah tapi nak disidai juga. Semua gambar dikutip dari camera kawan-kawan yang canggih-manggih. Sendiri punya camera sudah tak berguna lagi. Harap bersabar semua. Kita tunggu gambar dari OP. 

Baiklah, where do I start.

Sebenar ceritanya, takda pun segmen pertunangan dalam diari. Lepas dah bincang molek-molek kami setuju dengan keputusan untuk mengadakan majlis risik saja. Pertunangan dijalankan sebelum nikah. Sooo Siti Nurhaliza. Kata idol. teeheee

Sebab itulah saya terus sibuk buat wed preps. Gelojoh no? Itu langkah untuk menjimatkan kos. Sebab duit tak turun macam hujan dekat rumah ini. Rumah lain mungkin ya.

Tiba-tiba..... ok, dah masuk cerita suspen ni. Jaga-jaga

13 April yang penuh dengan kekalutan bila Dak Yang kata majlis risik akan bertukar kepada majlis pertunangan. WHOAAAATTT??!! Semua pening, semua kalut. Bila dikira dengan jari. Hah? cukup-cukup. Maksud dia, tinggal seploh hari lah tu. Kalau Hithrik Roshan yang kira, memang jadi sebelas. Ok, Hitrhik Roshan boleh keluar sekarang.

Rupanya rombongan merisik Dak Yang dah bertambah dari 8 kepada 20 orang. Jadi, mana ada orang merisik ramai-ramai. Lepas berbincang, pihak sana kata nak meminang terus dan bawa 3 dulang. Demi tak menyusahkan, orang disini minta dibalas 3 juga. Benda tak ikut adat ni orang tua-tua bising.
Jadi, setujulah dengan 3 balas 5 dan akhirnya jadi 5 balas 7. Rombongan Dak Yang pun meningkat ke angka 30 plus plus.

Perkara pertama yang saya buat adalah moody dan menangis. Memang Drama Queen. HAHA. Pelik no? BBF pun tahu macam mana meroyannya saya waktu tu. Sebab majlis adalah rahsia, jadi tak boleh conteng pada wall sendiri. Wall BBF jadi mangsa. Thanx buat semua BBF yang supportive itu. Heart anda semua.

Bawa muka ketat pergi sekolah adalah perkara biasa. Warna tema bertukar pun seploh kali. Apa barang yang nak dibalas pun tak boleh nak fikir. Semua kalut dan kelat. Nasib baik saya punya tulang belakang yang sangat kuat. Literally. Mak, abah, adik badek, pakcik makcik dan kawan-kawan yang awesome banyak membantu dang menghibur hati lara. Eceh. Nanti kita buat entry khas puji-pujian buat semua.

 My Ultimate backbone :)

Heart my family so much

Begitulah flashback saya. KEHKEHKEH, So, Hantu Kak Limah balik rumah lah.

Nantikan siri-siri yang seterunya dengan pensidaian gambar secara melampau.

Nah, tengok gambar sekeping dari OP kat SINI

20 feedback:

~ NANA ~ said...

i tak bertunang *nak bagitau jugak* hahaha

btw sukeeee sgt ur mini dais...sweet gitu :)

lovelyadibah said...

bese la 2...suma mesti ada dugaan nyer kan kan!!!yang penting dh lepas..dba nie pun xtau la..seram..xlepas lg nie!!HAHA *over2*

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

apapun semua dh selamat kn? tahniah buat akak n pasangan:) semoga berbahagia selalu!!!

Ash said...

Bestnya bertunang dan kawen.

LisaLisut said...

poyaty - siapa mekapkan?cantik woo. pelamin dIY kah?ko knee buat review ni hahaha

wanie said...

ohhh patutla sebelum2 ni entri2 akak semua macam bad mood+stress. olololo comel lah akak ni. tapi semuanya dah berjalan lancar kan? hehe happy utk akak! :)


mmmuahhhhhh!

cheQmOomOo said...

org wat dlm ms 2 mingu..tu pun pelamin xdok :))

eLL said...

mana budak Yayangnye...

Nurul Aima Hj Kaim said...

:) comel!!

zaradgreat said...

wah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tahniah yaty! sangat2 tahniah! comel je tengok. semoga bahagia hingga akhir hayat~~~

MasZuber said...

ngeh negh,
drama queen sungguh naaa kamu neh ;p

Norhidayah Rasin said...

mesti batin terseksa nak tunggu pics dari OP..hehe...tak sabar..

choclairissa @ intan said...

congrats dear~

Hidayati Farhan said...

nana - klau x kita senasib. ehehe, perancangan Allah kan. tq :)

dba - hehe, amin. xpe i doakan u lepas dgn jayanya :)

fifey - tq dear :)

ash - best2 :)

lisa - will do klau da cukup bahan nnt. huuu

wanie - hihi, tq dear. muahhhh

cheqmoomoo - pelamin mak yg nak

ella - dia xde la. xleh. hihi

k.nurul - tq :)

zara - tqqqqq. amin

k.mas - ahaha, gedik lebih

dayah - hihi, ok je. sbb byk amik dr cam kwn

intan - tq :)

miss nina said...

hidayaty farhan, tahniah.
alhamdulillah.. selesai 1 part, yg lain2 tu jgn emo2 k, be cool :)

Hidayati Farhan said...

tq nina :)

nida-razak said...

wa..preparation dlm msa 10 hari..tp sume lancar kan..pelamin cantik sngt.. =)

Puan nadxoxo said...

Congrats ya :)

CIK TOM said...

eh preparation tunang dl 10 hari?tp meletup jugak tgk...hee

anaztasias nora aira said...

sweet. dear ok x pakai 2 OP?