Sunday, October 24, 2010

My Little-Secret Out (Thanks to Lady Barbella & Cik Tom)

Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person that tagged you.

If I tagged you, it's because I want to know more about you.
Saya di tag oleh Lady Barbella (ohh, nama awak indah, seriously. Rasa nak kunyah). dan Cik Tom (yang famous tu).


Anda patut tahu;


No.1 -> Nama dalam surat beranak adalah Nor Hidayati. Saya seorang perempuan yang ada seorang abang, seorang kakak dan seorang adik lelaki. Perfect.

No.2 -> Saya tak perlukan adik perempuan sebab saya kuat jeles & tamak kasih sayang. Serius.
No.3 -> Oleh sebab itu, saya ada seorang Darling yang sangat memahami bahawa beliau tak boleh dikongsi dengan mana-mana perempuan sama ada kawan perempuan, saudara perempuan, perempuan simpanan ataupun tol gate girl perempuan (eh eh) 

No.4 -> Kalau tak saya akan marah sampai mengalir air mata. Coz I don't know how to express my feeling. I should throwing small things perhaps. Jadinya benda sekecil anak pun saya akan menangis macam. Tah la. Macam ada yang mati.

No.5 -> Ini kerana saya ada hati yang super duper sensitif. Saya memang tak boleh tengok budak-budak yang kena jual kelendar dengan kismis dekat stesen minyak tu. Ataupun ada nenek yang tengah tunggu bas (Mana pergi anak cucu beliau?) Heh, emo. Kan dah kata Over sensitif

No.6 -> Kemudian suka cemas tak tentu hala. Alamak, alamak handphone hilang. Dah kelam kabut selongkar beg dengan muka pucat lesi sampai keluar keringat jantan betina. Padahal, HP dalam poket seluar. Saya menyampah dengan perangai yang satu ini.

No.7 -> My center of gravity always messed up. Saya tak boleh berdiri tegak, jalan tak langgar orang, tak langgar pintu, tak sepak katil, tak seret tangan kat dinding, tak sangkut lengan baju kat tombol pintu, tak luka kalau kira kertas periksa, tak potong kuku masa hiris bawang. Seirus. Saya adalah resemble of Bella Swan (kekasih Vampire Edward Cullen)

No.8 -> Bila makan saya harus tumpahkan sesuatu or at least tinggalkan stained pada pakaian or tudung. Mesti. Macam kalau tak comot mungkin sebab saya guna BIB  baby

No.9 -> Saya suka mencuba menu yang baru. Lagi pelik, lagi suka. Tapi takdalah pelik tahap Fear Factor.

No. 10 -> Saya ada sepasang kaki gajah yang oversensitif. I mean kaki saya macam lelaki (kembang di depan, besar dan urat-urat timbul). Lepastu comot dengan macam-macam kesan parut akibat gigitan nyamuk dan luka pakai kasut.

No. 11 -> Jadi, saya memerlukan kasut bersaiz 71/2 untuk Vincci & Eclipse. Manakala 7 untuk Primavera (sebab dia takda 71/2) untuk high heels & wedges. Saya lebih selesa dengan Camel & Scholl untuk kasut kerja dan selipar jamban from I-Panema, Roxy & Padini. Serius tahan bertahun-tahun. Mahal tapi berbaloi.

No. 12 -> Range handbag saya dah luas sikit (sikit je). Selain GUESS am falling in love with Charles & Keith. Tapi, saya tetap sukakan ELLE untuk beg kerja (sebab dia bapak besar) & sling bag.

No. 13 ->Tapi, dalam diam saya sedang memburu my 1st Coach (saya jeleskan kamu Asna) or Dior or Marc Jacob or Paris Hilton (ini long term)

No.14 -> Saya mahukan smartphone untuk this becoming Disember (My Birthday lah. haha) Blackberry Torch kan Sayang sebab you lose your bet.

No. 15 -> Saya sedang menunggu the perfect time to pursuing my degree. Hopefully before I get married and having kiddos. And I wish I can be a Master holder. One step behind Darling Boify. Takpelah. Macam tak rajin je nak buat Phd.

No. 16 -> Cita-cita nak sambung belajar overseas tak pernah luntur. Someday maybe. Perancangan Tuhan adalah terbaik.

No. 17 -> Travel adalah perkara yang menseronokkan semua insan. Universal Studio, SIngapore is the next destination.

No. 18 -> Saya cepat bosan dengan sesuatu. Macam sekarang ni, aku dah mula bosan sebab baru no 18 ke? Boleh tak lepas 18 terus 25? Tak boleh? Okeh.

No. 19 -> Saya tak pandai memilih kain untuk baju kurung dan sewaktu dengannya. Sumpah nanti akan confius nak yang mana satu. Sebab takut bila dah jadi baju tak cantik.

No. 20 -> Saya adalah manusia yang paling tak kisah kalau tudung kau tak match dengan baju ke kasut ke handbag. Sebab saya tak suka pakai satu colour from head to toe. Saya kan cepat bosan. HAHA

No. 21 -> Saya sedang try out Clinique Facial Range dan Mascara dia. Macam seronok.

No. 22-> Saya berangan-angan mahu bertunang pada 1.1.11 dan berkahwin pada 11.11.11 dengan hantaran RM 11,111.11 dan kereta Mitsubishi Lancer dengan plat no YAT 11. Shh, ini rahsia, don't tell Dak Yang.

No. 23 -> I love reading. Too much. Sudah 10 kali ulang baca The Twilight Saga. Shopaholic Series tinggal buku akhir. Nak Asna. Saya sukakan Sophie Kinsella. P/S I Love You buat saya sobbing. Sekarang sedang layan Confetti Confidential. Maaf, saya sedang mahu improve my english lagi (bukan berlagak tak baca novel melayu, mind you)

No. 24 -> Hey, tahu tak saya sudah hilang 3 kilo selepas 18 hari menjalankan program buang lemak berlebihan?

No. 25 -> YAYYYY, finally. I will turn 25 years old on 10th Disember 2010. And am still single. And kinda sad bout that fact. KAHKAHKAH

Sekarang dah tahu kan my little secret. Now, saya sedang memburu mangsa
















 I wanna know your secret too. teehee. Spill it out :D

23 feedback:

iszieylyanziy said...

kire is dah jawab lah,,heheh
:)

MasZuber said...

fuhhhh

SELAMAT tidak di tag :)

pepehal, yaty nie walau macam clumsy jea tapi comel laa... i like....

Poyaty said...

is = tak bolehhh. haha. kena jugak

kak mas = yaty nmpk ari tu kak mas dah buat. so, sian nnt kena buat byk2 kali. haha

maCy said...

norhidayati!

kamu mengetag saye??? hahaha

mekaceh yuk ;D

Cahaya Kehidupan said...

owh,tak sangka awak lahir bulan december gak,saya 4 december..hehehe

LaDy BarbeLLa said...

Hoho tq darl for ur respon.. dah tau rahsia kakak poyaty ni.. haha walaupun kita setahun lebih muda dr awk but xsmpai ati nk pnggl u kakak. Becozzzz u sgt la awet muda tang perangai tuu. hikhik

Owh.. kita dengki part no.1 tuuu.. hukhuk

No.21 better cuba. my fwen us it. It's work babe!

No.24- my turn pulak.

Norhidayah Rasin said...

name sy pun ade la ..hihi.baik,mari siapkan assignment ini!

Poyaty said...

@maCy, ye anda di tag. sila

@yaty - nama same, befday pon nk dekat2 ye :D

@ lady B - hakhakhak, perangai ek awet muda. muka tua. uhuk uhuk

@Dayah - ye, mmg saya letak nama anda on purpose. sila buat sungguh2 :D

Nurul Aima Hj Kaim said...

oh no.6 tu kita serupa..

AiDa AzRyN said...

Dah siappppppp~ :D
http://aidaazryn.blogspot.com/2010/10/cabaran-mencari-identiti-blogger-yang.html

Sori ley jawab 5 point je~ dah tak tahu dah pe yang aida nak tulis lagi~ *dah blur~ ehe~ >_<!!

Poyaty said...

kak nurul - bencikannn. haha. gelabah ayam.

aida - mane aciiii. hahaha.

Hairil Rizal said...

Bagus betul la aku kena tag ni... siap kena tag dgn Anis plak lagi.. soalan pun hampir sama..

Kiranya entry akan datang ialah menjawab 35 soalan ttg diri sendiri. Tungguuuuu!!

Seronok baca 25 perkara ttg Yaty tu. Yg bab hati super duper sensitif tu Warlord tau dah.. byk entry Yaty menjurus kearah itu. Hehe!

Tomato Gurl's Life said...

yaty sayang..pe yg famous??adeh..biase je la yunk..ciktom tetap ciktom yang sayang yaty ketat2..hihi..

thanks sudi jwb tag ciktom ye :)
uniknye nama nurhidayati..1st time dgr..good luck 4 further study ye sayang ^_^

Cik Kentang said...

owh..tak pernah kena tag. Tapi tq..akan cuba jugak buat 25 list itu. Fuhh...belum buat pun dah rasa penat. Haha..will do tapi lambat sikit. kena betul2 pikir which secret yang nak di reveal kan. hahaha..Saya kan pemalu :-). Thanks yaty...

cik fiza said...

yaty dear, insya Allah akan dilaksanakan sepantas yg mungkin...

asna cute said...

adehhh baik! baik! heheh =) tp buku tue sorry ek. Kena minta izin suami asna dlu hehe =D

Amni said...

oeky! hehe... cik tom pun tag amni... t amni jawab ek...=P

Gentleman Frog said...

"Saya berangan-angan mahu bertunang pada 1.1.11 dan berkahwin pada 11.11.11 dengan hantaran RM 11,111.11 dan kereta Mitsubishi Lancer dengan plat no YAT 11. Shh, ini rahsia, don't tell Dak Yang."

Salam,

agaknye knp lelaki suke kahwin lewat ye sekarang ni?

Amy Syaquena said...

salam...

rajinya dia jawab tag ye...

amy follow sini jemput ke sinar raudah ye!!

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

hadoii!!!banyak betul tentang diri dy..hahaha!!!
pretty clumsy..same g0es wif me jep..hee~

Cik Dya said...

i like the story .. u love reading? me too .. me too! hehe

Ati Masrif said...

mak ampun..byk nyer kak ati nak kena jwb ni..sayang oii..
tgh tak sihat ni..nanti bila sht la yer..cik adik

miss nina said...

:) semakin kenal siapa kamu bila baca tag ini