Thursday, August 12, 2010

My Preperation For...

Engagement
Wedding
Ramadhan

Sengaja lah nak bagi orang lain teruja sikit-sikit dalam hati (padahal tak pun)


Tak baik tipu orang bulan puasa. Oh, esok dah tak puasa boleh tipu banyak-banyak lah ye? Ustaz mana ajar. Tunjuk sikit muka Ustaz tu. Kot-kot kacak rupa Imam Muda, I mahu. Eh eh. Bulan puasa pun tak elok merapu.

Fine

Persediaan untuk bulan Ramadhan kali ini saya buat secara over. Wah, bulan puasa saja dah over. Raya nanti bagaimana? Oh, takyah cerita (sekarang, nanti-nanti cerita lah tu. BAHAH)

Selain mental dan fizikal harus disediakan dalam keadaan cukup baik sebab kerja saya perlu bercakap (lebih kepada menjerit actually) dan bergerak. Jadinya tak boleh nak lembik-lembik. Buat-buat taknak cakap satu hari (Bersamba lah anak-anak murid, cikgu tak marah dia bergusti kelak)

Saya juga buat persiapan untuk membuang lemak-lemak (serius)

Tahun lalu dah bereksperimen bahawasanya kalau tak makan nasi langsung sebulan, saya telah kehilangan sebanyak 5 Kg. Tahun ni saya pergiat lagi usaha dengan berjoging sepanjang hari misalnya. HAHA. Tipu saja. nanti kalau jumpa ada wanita merangkak tepi jalan haus!! haus!! jangan segan nak tegur. Saya lah tu. HEHE

Saya akan bersahur dengan

Stok sebulan

 Bliss untuk sistem penghadaman dan usus
Kalau hadam elok, perut pun senang hati (aik? perut pun ada hati?)
Ada! Hati perut


Seterusnya untuk luaran pula
Body Shaping Shower Salt
&
Body Shaping Gel

Aku nak shape body sampai jadi macam body Gissele Bunchen
(Trust me! not)
HAHA

Listerine pun boleh rampingkan body kah?
Boleh B_____
HAHA

Sebab kan dah cakap tadi pekerjaan saya kena banyak bercakap, harus jaga pernafasan. Tak nak lah pollute the air dengan nafas semacam (segan actually, tapi dah nama pun puasa T___T)

Lain-lain pulak ialah persediaan untuk terawih


Beg untuk telekung
&
Senaskah Al- Quran

Alhamdulillah, sudah masuk Juz 2
:)

15 feedback:

asna cute said...

Chaiyok! chaiyok! asna lak nak kempiskan muncit nie. sahur jer makn nasi buke klu boleh xnk mkn nasi hehehe =D

Black_roses92 said...

Nak follow la tip2 tuh..

Poyaty said...

asna = chaiyok2. hehehe. kena jg badan kan :)

black rose = hahaha, kalau pengsan jgn cari saya :p

wanie said...

mee tooo..nk hakiskan lemak2 d perottt T___T

nnt akk update lah ticker tu..hehe

zaradgreat said...

yaty!
selamat berpuasa!
hehehhehe
tengok koko crunch & bliss di siang hari nih menduga betul
hehehe

hentakbelipat said...

huyoh!!!memang mantap le puase taun nh..hebat2

Nurul Aima Hj Kaim said...

alhamdulillah...ni hari raya konfom nak pakai kebaya tak pun kurung moden kan? persediaan bukan main lg

LyNn HaMzAh said...

ambooi...
nekad sungguh nie...
hehehehe...
kak lynn tak leh berjauhan la dgn nasi...

iqbalsyarie said...

Bestnya ramadhan kamu!at least sahur makan sedap2..saya terpakasa makan kul 4.00 pagi sbb saya makanan disponsor dan hanya boleh ambik dari pkul 4-4.30.klo lewat,sahur air masak la..makan awal2 pagi mmg takde feeling..tapi still bersyukur la~hehe
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan?Mind to eat? :)

maCy said...

alhamdulillah.. moga usaha diberkatiNya! :D

tiafazunia said...

haha! good2!
bole ikot tips tuh kan ? :)

selamat berpuasa! :)

iza said...

Salam...

Selamat berpuasa...

the sastraboy said...

dah sampai juz dua!

woa, tahniah ya!

echah mashuri said...

waa....nk diet juge..g tips2 boleh x?heee

Tomato Gurl's Life said...

menjadik ker diet ni??cik tom nak try jgk la..hehe...ni smgu puasa cik tom br turun 1kg..