Tuesday, July 27, 2010

Bantu Saya Mempilih, Please!!

Saya (bukan nama sebenar) ada masalah dalam hati.

Bila saya (yang bukan nama sebenar tadi) tengok orang keliling pakat-pakat pakai HP canggih mula-mula tak berasa apa. Sebab dalam hati lebih fokus kepada Ford Focus. Eh, Tak. Lebih bermimpi kepada penaklukan Mitsubishi Lancer 2.0. Ewah bukan main lagi.

Tapi, bila si Saya ni rasa macam impossible sikit dalam masa terdekat neh, Si Saya pun terus tekan Delete button dalam kepala dia. Walaupun sukar nak memadam memori Lancer tu sepenuhnya,  pfrttt tapi takpa tengok dalam 2,3 tahun akan datang ni kalau dapat naik pangkat jadi Guru Besar ke apa. (eh, saya tu pun kerja cikgu juga? What a small world)Teehee

Jadinya, saya ni tadi pun ubah channel (no, no. Bukan bermimpi nak beli handbag Chanel pulak. Ini memang tak mimpi T__T) Ubah haluan kepada meminati smartphone.

Sebelum ni Saya selalu pakai Handphone Nokia saja sebab friendly user(atau sebab user tak perlu serabut).

Mula-mula Saya rasa BB nampak smart. Tapi, bila Saya cuba guna yang seangkatan dengan BB iaitu Nokia E72 kepunyaan Abang nampak cam serabut sebab banyak button kecik-kecik . Alahai. Saya give up dengan BB

Oh. Jadi, Saya dah mula obses dengan Apple i Phone. Dalam hati ni memang aim kuat nak i Phone.

Tapi, bila tanya para pengguna i Phone yang dihormati, mereka kata leceh, megapixel tak besar, tak boleh 3G dengan handphone biasa dan macam-macam yang negatif lagi. Saya terus luntur semangat. Alamak, nak kena give up on i Phone juga.

Jadinya, Handphone apa yang terbaik dipasaran, yang tak mensusahkan saya dan saya takkan give up sampai bila-bila? Tolong! Cadangan anda mungkin membantu Saya yang buntu tu mempilih Handphone.

Yang Benar,
Saya T__T
(bukan nama sebenar)

9 feedback:

Sofia said...

Nokia 3310 sudehh,,,

hehehe..xdelah..

kalau kamu jenis yg suke bermesej saje, n xberminat nk explore2 hp utk tenet etc, better guna hp yg biase2 aje..

tapi, klu kmu jenis yg suke apply kn teknlogi yg ada pd hp tu, mcm tulis blog tru hp, shopping tru hp, gunelah hp yg mahai n berteknlogi mcm BB tu..

kalau mcm sy, mmg jenis suke call n msg je..xde masa nk explore hp sgt.. so gune hp cap2 murahan yg xberteknlogi sgt... hehehehehe...

Faren283 said...

Mm..ok..first..kw kena bat amal dlu..cmni..kw bagi kt aq la phone lama kw 2..pas2 lau dh tadak phone bru la kw nangis2..then lau dapat phone yg xda kaler pn kw msti akn brsyukur pnya..amacm ngam x advice aq?Hohahoha.. >.<

LyNn HaMzAh said...

rasanyer samsung banyak hp yang sempoi2...try arr gie tengok kat kedai...

Zairie Husin said...

better 3310... mmg best :D

my recent post:
biarlah kali ini zairie tidak ada kepala

Miss Izah Mohamed said...

I PON NGAH BUNTU NK BILIH BB OR IPHONE... ADEH2

BETUL KE IPHONE XLEH 3G NGAN PHONE LEN?

zaradgreat said...

hehhee
orang cakap BB lagi ok dr iphone
kalau tanak butang yg banyak2 tuh ade yang touch screen gak mcm iphone. BB storm kot nama dia. hohohoh

Nurul Aima Hj Kaim said...

antara BB dan Iphone..lebih suka BB..sebab apa? ble SMS sambil drive tak payah tengok keypad kot..T__T...abg/akak polis trafik sila ignore mesej ini

asna cute said...

hahhaha asna pun mula2 nak aim Iphone jugak. beli yg tru package la. Lepas tue biler dpt gaji, tau2 gaji2 dah lesap dah. hahaha =D

hmm handphone ala-ala Iphone Nokia 5800. tru usha ek ;)

Poyaty said...

sofia = oh, i pkai 3310 lah skang. hehe. yup2 i pun xmo explore pape. tp nk nmpk canggih saja :)

faren 283 = oh. tq 4 d advice

k.lynn = samsung mcm x friendly user rsnya

zairie = yup yup. i da pnh pakai :)

izah = dats wat they said. i pon x tahu. confiuss

zara = tuh la kan. tp BB storm mahal gila taw :p

kak nurul = haha. ye ke.ayyok, nnt kena tgkp yaty x tau :)

asna = oh really? i nk g usha. tq adik ku :)