Wednesday, July 21, 2010

1st Attempt-Bawa Bekal

Result - Completely Failed

HAHAHAHHA jom gelakkan Yaty secara berjemaah.

Tahukah anda, sejak saya mempasang LOST WEIGHT TICKER di atas yang saya suruh anda tengok sambil berdoa tu, saya pun mempasang strategi sama. Oh, bukan hanya letak ticker dan berharap berat akan hilang sendiri like magic. Pasang ticker je boleh kurus, pasti lepas ni semua blog ada lost weight ticker tu I yakin. HAHA

Percubaan saya yang julung-julung kalinya ialah membawa bekal sumber makanan sihat. Oh, selama ni saya seorang penggemar makanan yang kurang sihat sangat. Saya bukan golongan omnivor iaitu si pemakan sayur. Banyak teruk punya perangai. Saya adalah golongan karnivor, iaitu si pemakan daging.

Semalam, saya mencuba lah stim brokoli bersama ketam. Ketam merah yang pat segi panjang-panjang macam dalam yong tau fu tu (tak, nama dia yong tau fu saja, tu sebagai penambahan atau dia ialah singkatan kepada itu) Ada orang tanya ke? Ok, takpa.

Saya benci brokoli, dan cuba untuk mensukainya. Saya tambahkan sos black paper from Tesco Choice sebagai penyedap rasa. Brokoli alone rasanya tak dapat di telan dengan kata-kata. HAHA

Kemudian, saya buat sup bebola ayam but without minyak, halia, bawang putih, sup bunjut dan lain-lain. Yang ada cuma air, bawang merah dan bebola ayam. Sedikit chicken stock penambah perisa.

Dah yakin sedap (yakin je dulu. Keyakinan tu penting), masuk dalam tupperware. Yakin akan makan sambil berbangga sebab makan bekal sendiri Teehee.


Pendekkan sikit cerita ni, waktu makan, saya pun buka bekal dan makan. Dan terus rasa nak vomit sendiri. Siyesly. Oh, kenapa ni? Saya cuba juga telan-telankan. Tapi, sayang berjuta-juta kali sayang, tekak memang tak boleh terima. Saya pun tutup bekal.

Tahukah anda makanan kesihatan memang tak enak sama sekali?

Oh, azam untuk bawa bekal ini memang tak berjaya. Harus cuba method lain pula.

Tahukah anda lagi (eh, da macam ruangan info dalam surat khabar saja) kenapa saya makan dekat bucu-bucu meja saja. Sedangkan kalau ikut kaki persegi, meja tu luas lagi. Ini kerana ;

Meja sudah penuh.

Sila jangan nganga lama sangat. Ini meja untuk 2 orang, saya jadikan meja sorang diri. Tablemate, saya suruh pindah temporary. HAHAHA. Bersepah gila dengan kertas ujian yang sedang dalam proses

Tadaaaa
My new pencil basket
Cute isn't it?

Nanti I cerita kisah kenapa pencil box (dulunya) bertukar jadi pencil basket. T__T

 End up saya makan Oat Krunch saja

*sigh*

12 feedback:

asna cute said...

apekah rasa sup itu xsedap or mmg xde selera nk makn sup tue?

LyNn HaMzAh said...

alahai...
apa kata yaty makan jer apa yg yaty suker skrg nie...
tp sebagai balasan untuk kuruskan badan dan turunkan kg yaty buat exercise setiap hari...
petang2 gie jogging atau main badminton...
kak lynn rasa cara macam tu pun boleh turunkan berat badan gak...

Nurul Aima Hj Kaim said...

ha ha ha...teruskan usaha...comel bakul tu

sop said...

betul tu cikgu..perlu makan makanan seimbang..

suezen said...

bukak laa bekal tuh..nk tgk brocoli n ketam tuh:D

Norhidayah Rasin said...

correction..omnivor mkn both sayur n daging..herbivor mkn tumbuhan je..

wanie said...

brokoli? T______T seumur hdup wani, wani hye makan brokoli 3x je..sbb lpas mkn je trus cirit birit satu hari..grrr. trus xmkn dah..hehe..

Poyaty said...

asna = sbb mmg x sdp. rase pelik. haha

k.lynn = tgh nk try method tu lah. tp nk mula malasnyaaa

kak nurul = yup, akan usaha

sop = baik. saya cuba seimbangkan

suezen = xyah lah. x lalu nnt. haha

dayah = oh, sains saya sungguh teruk skali. harus masuk kelas sains lepas ni. Thanx

wanie = brokoli x sedapppp. haha

MisZ DeAnNa said...

haiya..

brokoli manyak sidapppp wooooo..

ai laikkkkkkk..

;p

zaradgreat said...

alemak yaty. siannye. ada sayur lain yang yaty suka tak? tak semestinye brokoli. amik sayur yg kita suka. senang nak telan. hahaha. btw, pencill basket nampak cute!! i likeee

Poyaty said...

deanna = brokoli? say no to brokoli. haha

zara = tuh la. saya x suka sayur, jd, x perlulah maknanya. hahaha.

cIk pEnNa said...

sy suke brokoli!
=)