Tuesday, June 29, 2010

Rasa Nak Saman PhotoG

Hah, kalau ikut hati yang gembira memang dah lama saya ajak main teka-teka. Main isi tempat kosong dengan slogan ke apa. Tapi, pagi ni aku bangun dengan kemarahan. Panas hati sungguh dengan fotografer neh. Not really good to start a new day dengan kemarahan. Tapi, aku memang blame a few people yang mengusik nerve aku di pagi Selasa.

Aku bengang dengan fotografer for my sister weds. Yup, fotografer yang sangat kurang ajar. Adakah saya tak perlu marah bila saya dah bayar full, tapi dia ignore saja mesej yang saya hantar 3 hari berturut-turut? Adakah saya perlu memuja-muja dia sebab dah spend duit beribu ringgit tapi kita tak tahu hasilnya. Ataupun kita patut kesian sebab dia sibuk kot sebab tu tak boleh angkat call saya sebanyak countless itu?

Kalau reply still in progress, bukan patah pun jari dia taip mesej tu. Hati saya senang, hati dia pun senang sebab saya takyah nak bugging dia every 30 minutes. Tapi kalau dah buat stone je macam takda pape, siapa yang tak sakit hati. Heh come on lah. Kau sebagai lecturer, act like one. Jangan lah nak buat-buat dah ambil duit pastu tak bertanggung jawab. Masa mintak payment bukan main. Belum masa pun dah sibuk mintak duit. Bila orang dah habis bayar, dia buat dunno je dengan job dia. Mintak tolong orang carikan job, tapi bila dah dapat buat macam T***.

Kenapa tah semua fotografer yang aku deal macam #$%^)($##@^& dan )(*&^%$#

P/s : Entry dah edit berpuluh kali dan dah remove sebanyak mungkin curse yang tak elok untuk. Yup, nanti people blame me pulak sebab curse orang banyak-banyak. Cikgu harus bagi good example. Tapi, Cikgu pun haruslah ada perasaan marah kan.

8 feedback:

Sharinginfoz said...

memang teruk le macam tu kan....

Afiqah Gunting Rambut

Nurul Aima Hj Kaim said...

cikgu cuma manusia biasa..pa lg bila bdpn isu ribu ribu ni...ingat senang nak cari ribu ribu tu..?

.Anna. said...

hoo tak patutnyee die buat kamu macam tu. dah amik duit tu dah kelabu mata la tu! tak patut dia ignore call dari customer mcm tu je. jangan sampai dia lari sudahlah.

tu la kan, manusia skrg ni susah betul nak percaya. tapi kalau tak percaya nanti, kite pulak yang kena buat kerja sorang2, tak terlarat pulak.

asna cute said...

Ape lagi.. pergi la serg dia punye kedai. buat kecoh kat kedai dia.. bia xde org nk deal ngan dia lagi.. xpun ugut dia akak nk canang nama dia kat semua org yg service dia teruk!..

hehe emo pulak saya hehehe

sue PINK said...

serang.......

zaradgreat said...

uik
dah bayar penuh ke yaty?
bukan kalau kita bayar separuh dulu ke?
then dah dapat hasilnya baru bayar the balance..

takpe yaty
push je orang cenggitu
hahaha
kita kena lah mintak hak kita balik kan

Poyaty said...

tuh la. semua tunggu jap gi i pergi buat perhitungan. hahaha. thanx ya kwn2 semua :)

Shahrul Shaharuddin said...

Salam tuan belog.. =)

Mungkin segelintir saja yang begitu, tapi ramaiii lagi yang berperangai OK.. =) peace..