Friday, June 18, 2010

Menjejak Siti Nurhaliza

Saya bukan stalker. Hos Trek Selebriti pun bukan. Paparazzi apatah lagi. Saya cuma peminat Siti Nurhaliza. Like a huge, HUGE fan of Siti. Luv u Siti!!! (screaming) *tiba-tiba*

Gambar ni originally from my camera. Saya yang capture dengan tangan gigil-gigil. Gigil beb jumpa Siti. Like, OMG OMG Siti depan mata. breathe, breathe. Tapi, jangan tanya mana tudung beliau. Ni gambar tahun 2007. Masa neh, beliau datang kenduri kahwin belakang rumah saya which is tuan rumah itu adalah kawan Datuk K.

Siti sangaaaaat comel.
Flawless sungguh muka beliau
Gunalah Simply Siti
*Tetiba sangat*

Ok, habis dah perenggan intro. Intro baru, nak kenalkan siapa Siti. Pffrttt. Macam la diperlukan. Tapi takpa, hari ni saya pemurah nak buat entry panjang beserta gambarajah lengkap. Takda bosan punya. 

And the journey begin......

Sabtu pagi bertolak from Klang to Kuala Lipis. Tujuan dia nak menghantar pengantin kakak. She's marrying my friend from Maktab. Abang Zaky baik. Beliau selalu sayang adik-adik including me. Sebab beliau yang paling dewasa kan kat maktab. Teehee. Eh, mana cerita Siti nya? Sabar dulu deh. Jadi kan dulu saya selalu cakap dengan Abang Zaky, nanti nak datang kampung Abang, lepastu nak pergi rumah Siti Nurhaliza. I always repeat the same ayat bila kami berborak. Kan Tuhan dah makbulkan, finally he became my brother-in-law dan saya dapat datang Lipis. Yes, finally.

Sampai di Lipis, terus cari makan. Tak cari makan biasa-biasa. Harus cari patin masak tempoyak. My fav ever. Dapat makan, dapat katil. Tidur.  Eiii, mana rumah Siti nya? HAHAHAHA. Baiklah, baik.

Dah dapat tidur yang enak, kami pun meneruskan journey keliling Bandar Lipis. Bandar Lipis kecil saja. Pusing sini, pusing sana habis satu bandar. Depan hotel yang kami stay tu adalah Dataran Lipis, tempat Siti Nurhaliza bersanding dulu-dulu. Sebelah padang tu pula Sekolah Menengah Clifford, sekolah Siti. Yesszaaa (bajet Jimmy Shanley)

Penulis bangun dari tidur.
Penulis di hadapan hotel
Penulis pakai baju paddle pop

Dataran Lipis

Penulis di atas padang
Penulis di hadapan Dataran Lipis
Penulis.... Bleerghh, damn u penulis. HAHA

Nasib baik gambar neh takda penulis

Semua tempat-tempat neh memang dekat-dekat je. Rumah Siti jauh sikitlah dari tempat-tempat neh. Taman Pertama kalau tak silap lah nama Taman Siti tu. Jom, jom, jom.

Ini lah banglo Siti yang 1.2M itu
Semua gambar takda muka penulis kan?
So. I memang bukan stalker
I duduk dalam kereta diam, diam je snap gambar

Happy sungguh sebab sampai juga ke Kampung Siti. Kalau nak harap pergi saja-saja, saya bukan peminat yang itu. Tadi kata huge sangat. Teehee. Memanglah minat, tapi saya bukanlah yang pagi-pagi raya tak balik kampung sendiri, pergi kampung Siti nak beraya sama. Bukan, bukan.

Saya suka lagu Siti, saya suka karakter Siti, Saya suka bila Siti nyanyi Seiring camar pulang setia pada janji, itu doaku selama ini... Tapi saya tak suka lagu Cahaya Cinta Siti. Saya suka konsert Royal Albert Hall London Siti. Tapi, saya tak pernah pergi pun satu konsert Siti. TSKTSK. Bila la agaknya.
So, the journey end here

9 feedback:

rammyd said...

wah... kipas susah mati si siti rupanya :)


oh mama saya mahu kawen!

Fieyda said...

siti siti sitii !! :)

asna cute said...

Nape xsuke kat siti asnacute tue? boley la admire dia pulak lpas nie kekek =))

shakirah samsudin said...

owh kakak siti ku. hehe
eh same la kite, cair dengar suara siti. awww~ :)

Poyaty said...

rammyd = Yup, kipas saya susah mati utk siti. hahaha

Fieyda = yay, mari bersorak 40x. hehe

asna = hahaha, nnt sis jejak rumah siti asnacute pasni. dun wori

shakirah samsudin = kannnnnn!!! sedap sungguh. lunak merdu

zaradgreat said...

fuiyoooo.cun dia.tak payah pakai mekap pun tape.course mate ada yang duk lipis.rumah dia area rumah siti

Poyaty said...

zara = ye ke? taman blkg tu ke deret2 banglo yg depan tu. hihi. bestnya jadi jiran siti kan

eLL said...

uyaiiii
my homwtown, the kuala lipis
rindu...nak balik kg sekarang jugak!

Poyaty said...

hehehe. ella lipis katne? best lah pusing2 lipis