Monday, May 31, 2010

Bakal Ke Rumah Bakal

Hari ini bangun awal. (catatan masa terbaik bulan ini, 7.15 pagi) HAHAHA. Memang nampaknya minggu ini harus bangun awal. Esok saya catat lagi masa terbaik. Sebab bangun awal, tunggu Kakak Kurnia (maid per day) datang gosok baju. Baiklah, Yaty baik. Kami tak jadi kagum.

Kakak-kakak kat sekolah tadi sangat impress bila tahu anak dara ini bangun awal, tetapi, bila dengar Yaty tunggu Kakak Kurnia datang. Dia nak gosok baju satu lemari. Terus mereka hilang kagum. Yaty neh kena cari yang sekufu lah esok kahwin. Kenapakah kakak? nampak pemalas sangat kah? Siapa lah yang larat nak tanggung Yaty neh T___T

Tapi tapi tapi, saya bukan setakat tengok Kakak Kurnia gosokkan baju. Saya pun buat kerja juga. Macam basuh kain baju, bersihkan bilik. Sumpah bersih clean & clear sampai takda anak tudung nak pergi sekolah. Sidai kain semualah. Kakak Kurnia suma gosok baju saja. Cikgu, almari dah tak muat. Kalau saya punya baju banyak tuh, sudah boleh beli sawah cikgu. HAHAHA. Dia penat gosok baju dari pagi sampai malam neh tak siap-siap.

Balik sekolah dapat bawa pulang baju pengantin siap bermanik dan tudung pengantin siap berbatu. Tahniah, semua dah siap. Tinggal lagi kain dan kasut pengantin dekat butik Mak Andam. Blerhhh

Esok bakal catat sejarah peribadi. Akan menuju ke Seksyen 8 hantar kad kahwin ke rumah Dak Yang. Ouhhh, berdebar-debaran. 1st time ke rumah Dak Yang secara sendiri. Berhadapan dengan Aunty secara sendiri itu sudah selalu. Macam mana lah kondisi lutut dan tangan saya esok. Akan bergetaran atau pun steady je. Cool lah kan. Eiii, tunggu je esok.

Dah habis. Nak pergi hantar barang hantaran untuk di gubah.

7 feedback:

Nurul Aima Hj Kaim said...

gd luck kekekekekeke

Nurul Aima Hj Kaim said...
This comment has been removed by the author.
Nurul Aima Hj Kaim said...
This comment has been removed by the author.
Nurul Aima Hj Kaim said...
This comment has been removed by the author.
zaradgreat said...

go go yaty!
hehehehe

fiD said...

wah syokknya...

tak nak jmpt diriku?

asna cute said...

org lain yg kawin tp sperti dia yg nk kawin! good! ada pengalaman la nnti nk uruskn wedg sendiri hehe~