Wednesday, May 5, 2010

Anda Rasa Anda Gemuk? Saya lagilah

Saya memang gemuk. Apsal saya semakin gemuk? Apsal? 

Sekian lama bercuti blog sebab tengah fikir macam mana nak turunkan berat badan. Saya semakin stress dan stress sebab saya bukan naik berat badan sikit-sikit. Saya gain weight mengalahkan orang yang memang nak gain weight. Saya mahu loss weight.

Yang buat saya semakin stress, dah takda pilihan baju nak pergi sekolah. Lepas baju ni, baju ni dan ni lagi. Rotate yang sama selama seminggu. Ok kan? Semua koleksi baju dalam almari hanya hiasan kau tahu. Buat sakit mata aku neh. Semua baju tak boleh pakai. Why oh Why? Why heh? Can you give me some answer instead of sebab kau dah gemuk lah. Pffrtt.

Saya makin runsing sebab kan hari tu baru cerita beli kain berlambak-lambak, lepastu semua dah hantar tempah guna ukuran lama, dan the moment of truth semakin hampir. Muat ke tak semua baju yang aku tempah yang bila dibilang-bilang ada beberapa pasang semua sekali. HOH? Ada satu bawah seat kereta, takut nak hantar. Gaah.

Saya sedang bertarung dengan kegemukan. Saya memang takda double chin sebab saya dah punya triple chin. Wanna bet? HAHAHA. Pakai shawl macam pakaikan shawl dekat bola. Oh, World Cup kan semakin hampir. Eh, tetiba sangat.

Kalau sesiapa ada idea cara paling mudah nak turunkan berat, Please share, tak baik kedekut ilmu kan? Bantu insan yang lemah dan mok mok ini. Bantu dia, bantu. Bantu lintas jalan, bantu dia tetas baju yang dah tak muat semua bantu. 

Wanita gemuk yang bersedih,
_Yaty_

7 feedback:

nino said...

huhu samalah kita.
membesar bagai juara. bagai dipam-pam. gelak tengok diri sendiri kat cermin. camne la aku boleh jadi cam gini.

zaradgreat said...

gemuk tandanya bahagia yaty
heheheheh
amalkan makanan yg sihat kot.
jogging?
aerobik?

Shahrul Azrie said...

rupa hanya duniawi jnj hati bersih....jgn ksh ape org kata

LyNn HaMzAh said...

huwarggghh...entry yaty nie buat kak lynn sedih...kak lynn pun menghadapi masalah yang sama...sangat tension bila fikirkan jarum timbang berat tu tak mau turun2...huhuhu...

asna cute said...

OWh senang jer ikut cara asna okey Insyallag berjaya..

Setiap kali amik lauk dalam pinggan amik sikit2.. jgn amik penuhkan 1 pinggan. makn her ape yang ada. Cukul 1 pinggan. Klu lapa mkn lagi sikit selepas bebrapa jam. klu jam2 tue lapa gak.. jgn makan.

Pndek kata, amalkan pengambilan makan dlm kuantiti sedikit. dh seminggu asna buat. sekrag nk habiskan nasi 1 senduk pun rasa sebu jer perut dh penuh sgt. serius berjaya!

Jam pun dh longgar jer nie. berpusing2 sesuka hati. Owh ya.. asna mmg makin kurus.. ;)

Selamat mencuba!

Poyaty said...

Hehe, marilah kite same2 risau dgn badan montel dan pipi tembam. Thanx 4 d pandangan n nasihat. sdg work on it. chaiyyo!!!

Anonymous said...

kalau berani jom ikut cara saye... pagi sarapan dengan jusmate5. tghari makan lauk shj. byk kan sayur supaya kenyang sayur. sayur xgemokkan badan. then amik la ikan, ayam atau daging utk cukup syarat shj. bg cukup zat shj. lepas 2 minggu timbang saye dah turun 3kg!!!! jgn jeles. mcm x caye. tapi saye berjaya biasakan perut dgn kelaparan.. x la lapar sbb saye masih mkn mcm biasa cuma x amik nasi shj. kalu x sebelum ni, lewat je mkn dah gastrik. sekarang nak tunggu 1 minggu 1/2 lg baru nak timbang. nak order? - 0127541714 - syudmate5.blogspot.com