Saturday, April 17, 2010

Tah Pape Tah

Mood malam minggu spoiled sebab banyak perkara.

1. Folder My Video hilang begitu sahaja. HILANG. Macam chipsmore. I sedih sebab dah berapa minggu tak tengok video fav sebab nak interview kan. So, baru nak menghayati lah konon-konon video kegemaran yang ada orang-orang kegemaran dan lagu-lagu kegemaran. Tiba-tiba, aik? mana pergi folder ni? Sumpah sedih. Sebab setiap hari itu harus dengar lagu Listen by Beyonce, di susuli lagu Dilema Cinta by Ungu, Hati Yang Kau Sakiti by Rossa. Itu yang akan terus diulang-ulang. Eh, banyaklah sebenarnya (baru teringat) Russian Roulette, 21 Gun, Bleeding Love. Ohhh, tensen nya diri. Terus hilang mood seminggu. I fed-up nak cari-cari.

Belum lagi campur interview Robs dengan Tyra Banks, Ellen Degeneres, Late nite show tu apa tah nama dia. Semuanya saya kumpul sikit-sikit. Ughhh. Geram!!! memang boleh cari lagi. Tapi, saya benci kerja 2 kali. Benci!

2. Ada kakak ini yang getting my nerve. Actually, semua orang like panas hati juga dengan perangai insan tersebut. Tapi, sebab I macam banyak kali kena, so I rasa macam Whoaa, kau ni nak kena kah? Dia suka mengada-adakan benda yang takda pape pun sebenarnya.

e.g : Saya ada kawan. Kawan saya lelaki. Kami kawan baik. Belajar bersama, main bersama (eh, ni lagu budak drjah 2) Ok takpa, selang seli dengan subjek muzik itu bagus. Lepastu, Kawan saya dah bertunang (masa tu lah, sekarang dah kahwin dah ada anak pun) Tunang dia pun kawan baik saya juga. Ewah, complicatednya. Ok, ni bukan cerita cinta segi tiga ke apa.

Keselesaan saya kawan dengan dia sebab, 1st dia dah bertunang 2nd saya kenal tunang dia, dan tunang dia kenal saya 3rd Dia langsung takda perasaan dekat saya 4th Saya lagi la. haha. So, atas sebab-sebab di atas kami boleh jadi kawan baik.

Cukup baik tapi takdela sampai makan berdua, jalan berdua, keluar dating ke apa. Kami tahu batas-batas kami. Summore dia adalah mentor saya masa praktikum. Lagilah kami baik.

Tapi agaknya kakak ni duduk zaman batu, dia sampai boleh keluarkan statement, Takut-takut nanti dekat kad kahwin tukar pulak nama pengantin perempuan. (Sampai macam tu sekali dia buat spekulasi) Padahal, kakak-kakak lain rileks jah. Takda nak cakap apa. Sebab memang takda perbuatan yang menunjukkan kami in love pun. Dia memang sengaja nak cipta kontroversi.

Yang tu takpa, aku sabar lagi

Bila kawan baik dah berpindah, mungkin kakak ni kering idea nak spekulasikan aku dengan sapa pulak. Dia mula buat gossip aku dengan kawan lagi seorang ni. Ya Ampun, bapa beranak 3 itu agak-agak jugak lah kan. Yes, dia bapa muda, Yes, kami kawan sebab meja bersebelahan. Bukan duduk sebelah-sebelah. Hep, biasa tuh dia. Meja dia sebelah seberang sana. Jauh juga. Tapi, suka pinjam barang dan hilangkan barang haha. Habis, kalau sebab tu je kau nak gosipkan kami? pelik kan, bila takda kerja, pergi cari kerja. Dah la tak berfaedah. Tak masuk akal lagi.

Jadi, macam mood aku yang tak baik bertambah worst. Fikir logik lah. Takkan lah aku ni jahat sangat sampai nak sebat semua lelaki yang baik dengan aku. jap gi buat muka berlagak orang cop sombong pulak. Bila baik kena jugak. So how?

7 feedback:

zaradgreat said...

kakak tuh jeles lah tuh tade orang nak kontroversi dengan dia..hahahahhahaa

LyNn HaMzAh said...

uishhhh...kenapa la kakak tu buat yaty macam tu...mesti ada something wrong somewhere la...x pun dia rasa tergugat kot sebab yaty lebih better daripada dia...

abaikan jer dik orang macam nie...sebab kalau kita layankan sangat nanti kita yang jadi tak tentu arah...ignore jer dia tu...yg penting yaty do the best for your own career...

MisZ DeAnNa said...

alaaaa wat bodo je ngn orang macam tuu.

yang penting kakak-kakak yg lain dah tau dier macam mane kann..

pedulikan jeee dier tuu..jelesh agaknye xde laki yg nak kawang ngn dier..

hiks..

;p

ezzy said...

apa kata kita reramai buat kat dia pulakk..??? baikk punye plann kannnn

asna cute said...

org tue giler ke ape? ke dia jdi cikgu sbb nk mgumpat jer dgn murid2? adoiii biler tah dia nie nk insaf ek?... ish3~

Nurul Aima Hj Kaim said...

akak tu dah kawin ke..? pelik sungguh aktiviti hariannya..hah ni lah ciri-ciri prmpn yg memecah-belahkan rmh tangga orang T__T

Poyaty said...

TQ kawan-kawan semua

kesian I yg suka jd bahan gosip. I macam ni lah. mcm diri sendri, tp ade org rs i peramah lebih kot