Sunday, April 25, 2010

Stop Right Now!!

Sebelum apa-apa nak beristighfar dulu


Astaghfirullahal'azim


Ok. Dah. Habis. Ha ha apa neh? kenapa kami rasa kelakar tu tak lawak?

Sepatutnya hari Ahad ni mahu bermalas-malasan dekat rumah saja. Guling-guling atas timbunan baju bersih yang tak dilipat-lipat. Ataupun guling-guling atas kertas soalan yang baru draft atau jugak guling-guling atas dokumentasi sukan yang tah bila nak mula. Ha, pilihlah pilih. Pilihan di tangan anda.

Blerghhhh

Kerja banyak, tapi ambil keputusan nak ikut abang & Kak Adah bersama emak keluar tengok barang hantaran. From Klang Parade to SACC to Jakel Sek 7 with love.. (yang baru dibuka semalam, should come sebab baju dia super duper murah. Harap tokey Jakel baca ini dan bagi saya kupon percuma untuk baju pengantin yang RM7,000 itu Harap sangat)

Yours Sincerely; 
Yaty

*grinning*

Baiklah baik. Memang pasal kain pun nak cerita, tapi bukanlah nak pergi promote cawangan JAKEL baru seperti dalam perenggan atas. Saya takyah promote pun, dia dah laku berjuta-juta ringgit. Dah lah bini cantik. Farah Ariani (owner of kedai tudung Ariani) itu sangat cantik.Sampai meleleh saliva mentengok kecantikan beliau. She should be the model instead of  Ekin. Saya rasalah. Tapi who the hell cares right?

As for me, saya bukanlah perempuan yang rajin beli kain. Macam, kain murah beli! beli! lelong seringgit saya pun cepat-cepat serbu. Bukan. Saya beli kain bila nak Hari Raya, ataupun sepupu kahwin (tapi tak kira belilah, sebab itu di bagi). Ha, tu je lah pun. Kalau saja-saja Jom beli kain itu memang takda. Beli baju siap pun bila rasa teringin dan bila ada orang bayarkan. HAHA. Saya sayang duit kalau suruh beli kain atau tudung. Tapi, beli handbag, saya sumpah tak lelong pun saya serbu.

Tapikan, dalam 2010 ni, perangai saya jadi aneh. Mungkin sebab umur dah meningkat, jadi nafsu saya lebih kewanitaan. Mungkinlah, saya pun kurang pasti. Bila April nak habis ni kan, di kira-kira purata saya beli baju macam sebulan 2 kali. Bayangkanlah, kalau dulu, masuk Gulatis keluar mesti tangan kosong. Sengaja saja jalan-jalan cuci mata. Sekarang, keluar Gulatis mesti saya terkeluar dengan paper bag sekali. WHOAA, apakah? Masalahnya, kalau keluar masuk sekali tu tak mengapa kot. Kalau di campur Jumaat lepas, dah hampir 4 kali saya keluar masuk dan keluar bersama paper bag.Almost dear, almost

Bersabarlah sayang. I pun tak tahu kenapa.

Semua jenis paper bag dah saya dapat. Dari yang beg kain sampai ke anak paper bag. Aunty Tailor I pun dah naik fed-up. Aiyaa, hantar baju lagi ka? Yang dulu belum siap. HAHAHA. Rileks la aunty, bukan selalu nampak muka saya datang banyak kali.



Kualiti gambar kurang, kualiti kain Umphh!!

Kalau kakak-kakak kat sekolah jual kain, I memang tengok saja dulu. Kalau affordable I datang jenguk, kalau mahal sangat I tengok dari jauh je. Tapi mostly, mereka jual baju batik. Hati saya belum terbuka nak collect batik dalam wardrobe. Biar dululah batik sutera ke, batik Creep ke, batik Terengganu ke, Batuk 1 Malaysia ke, mahupun Batik Rosmah. HOH? beli kain batik Rosmah nak buat apakah?!!

Hari ini selepas mendapat sepasang lagi kain (from Jakel) untuk di buat baju I nekad nak berhenti dari kegiatan beli kain ni. I rasa cukup sampai raya 2 tahun akan datang kot baju-baju yang dah dibeli. Masalahnya, baju yang dibeli pun bukan boleh di bawak berlasak. Harus duduk bersopan santun dan beradab. Untuk perempuan yang suka bersila atas kerusi macam saya, memanglah habis.

Today's Achievement

I beli Cupcake comel for the 1st time ever in my life. 1st time!!! Sangat bangga sebab jadi yang terlambat.

My Cute Cupcake
5 for Seploh ringgit

Saya tahu anda semua pasti dah nak muntah darah makan cupcake. Boo Yaty!!!. Haip haip, saya pun penah makan cupcake lah handmade by my best friend Faisyariza. Tapi saya belum pernah beli. Sebab macam fikir-fikir, what for? cupcake sesuai sebagai hadiah birthday saja. HAHA. Tapi, lepas tengok drama Hantu Kek. (Ish, I memang cepat terpengaruh TV) Terus macam bertekad akan beli cupcake dan makan dengan penuh passion macam Yasmin Hani tu. haha

Teringat Muffin Blueberry Aunty yang sedap itu
:)

13 feedback:

cIk pEnNa said...

sy suke tgk kain kat euro moda..
cun!

heheh
;)

Poyaty said...

cik penna = betul betul betul. sbb tu lupa daratan kalau sampai sana :)

MisZ DeAnNa said...

hiks..

mmg besh cter hantu kek tu kannn..

sedapppppppp..

hiii

Nurul Aima Hj Kaim said...

Hoh itu sangat bahaya!! tp at least yaty terus antar g tailor..saya simpan dlm almari pastu kumpul banyak T__T

NaniRostam said...

Hee tak suka beli kain...and tempah baju...malas giler ok....pastu hari raya..demi hari raya..demi hari raya...tergantung kemas dalam almari...sebab habis fesyen kain masih baru lagi..TAK PAKAI SANGAT PUN....i go for casual jer....

Poyaty said...

deanna = hehehe, best gile. suka tgk dia gaduh

aima = sbb da lame x gi tailor, tu yg rajin anta ke tailor tu. x larat nk ambik je kang

k.nani = haha, u were here? am so proud :) saya pun jarang beli kain. haha. tah nape tahun ni gila kain. sbb husna nk kawen kot :)

asna cute said...

Owh apekah mau mjdi gemuks mcm asna jugak nie. tayang2 cup cake la dia nie..

haaa harus jugak nie nk demand buatkn cupcake utk bkal pengantin nie.. hahah dgn xmalunya nie hehehe ;))

Bro Framestone said...

amboi...

ade ke kupon percuma untuk baju pengantin yang RM7,000

klu ade.. bro pun nk

BroFramestone Blog

LyNn HaMzAh said...

uish...shopping sakan yer dik...bila dah kerja nie mestilah nak melaram kan...biar lah auntie tukang buat baju tu bising...asalkan adik yaty kak lynn nie happy...hehehe...

Poyaty said...

asna = klau ikut wishlist asna, da bankrup da sis neh

bro = aik? bro pun xnk kalah? haha. xleh jd neh

k.lynn = x baik utk kesihatan neh. harus ditinggalkan. hehe.

bulan darling said...

ty penoh name aku tu faisyariza binti aku mane\?? ahahahaha

bulan darling said...

ty penoh name aku tu faisyariza binti aku mane\?? ahahahaha

bulan darling said...

ty penoh name aku tu faisyariza binti aku mane\?? ahahahaha