Monday, April 5, 2010

Makna demam ini?

Dah demam tu demam saja lah. Nak makna apanya lagi?

Ouhhh, sekarang demam tak boleh di buat main. Macam, ala demam sikit saja, esok lusa baiklah. Cannot begitu cannot. Kita semua tahu apa yang sudah terjadi kan? Tak perlulah saya ulas lebih panjang berjela tentang ini. Jadi, sebagai peringatan bersama, kalau demam cepat-cepat pergi klinik yah. Jangan tunggu-tunggu. Yes, ajal, maut di tangan Tuhan. Tapi, kita sebagai manusia perlu berusaha dan berikhtiar. Baik saya membawa dua pesanan dalam satu perenggan iaitu dari Kementerian Kesihatan & JAIS (ahh, tak memasal lah kau JAIS bagi pesanan macam tu, JAIS cuma tangkap pasangan Judge & Si Jajan MIMI itu)

Baiklah baik. Entry ni cuma nak cerita pasal saya yang slowly demam. Atau makna lain dia, demam secara perlahan-lahan. Macam mula-mula saya rasa tekak perit dan pahit sangat macam di luah mati emak, ditelan mati bapak. whatdaaaa.. ok ok.. Kemudian gejala-gejala atau sindrom-sindrom lain pun menyusul seperti selesema (ada yang ingat saya menangis di tengah jalan) kemudian batuk yang cough cough cough, ouchh sakit dada. Ha, batuk yang macam itu. Mata saya panas, lepastu hati (suka tokok tambah) Last-last saya pening. Macam tak boleh nak berdiri lama. Hah, Doctor-Doctor yang kacak di luar sana, tolong buat tahu, saya sakit apakah?

Saya rasa ini akibat terkena hujan secara berlebihan Jumaat lalu. Lepastu saya tidur dalam kesejukan. Jadi, akibatnya badan saya tak tertahan menanggung rindu (?)

Sudahlah 2 minggu ini akan sibuk dengan banyak urusan-urusan duniawi. Lepastu saya tak mungkinlah ambil MC sebab sudah mahu Temuduga SPP Jumaat depan. Nanti rekod tercalar, kena pulang balik pingat (huh, kau kenapa, kau kenapa?) Jadi, saya mahu kekalkan rekod bersih tanpa MC sebelum pergi interview. Esok, habis saja temuduga aku terus ambik CRK seminggu straight!! keep dreaming.

Jadi, kesimpulannya, aku demam sebab penat kerja kah? atau sebab takut nak interview kah? atau sebab terkena hujan berlebihan kah? atau mungkin sebab kerinduan kah? mungkin gabungan antara kesemuanya. Boleh jadi.

8 feedback:

MisZ DeAnNa said...

hihi..

maybe demam sebab gabungan sumenye kotttt..

;p

Alynn Notnot said...

get well soon :)

zaradgreat said...

dah pegi klinik?
dugaan tuh yaty
pat2 g klinik ,,
cek,,
skrg nih macam2 sakit...

get well soon!

Nurul Aima Hj Kaim said...

get well soon

LyNn HaMzAh said...

ishhhh...sampai mcm tu sekali yer...anyway moga cepat sembuh yer...

asna cute said...

demam takut interview ke nie? hehehe

Bro Framestone said...

bro pun rase cam tue gak lately nie... tp nk kate demam xpulak

mybe cuaca panas then tertibe hujan lebat kot...

n bro pun kurang rehat lately

BroFramestone Blog

cIk pEnNa said...

srang mmg musim demam agaknye..
sana sini mesti dengar org demam..

take care ya..