Friday, March 12, 2010

Sebab Dalil Cinta...

Sebab suka tengok Fahrin Ahmad (berlakon, bukan sebab suka tengok dia hendsome dalam iklan Garnier atau sebab dia macho bila menitiskan air mata, atau sebab dia nak sam ok, takyah cerita lebih lanjut lah sebab-sebab yang lain tu). Saya, (Yaty) telah pergi menonton Cerekarama malam Ahad yang dah lepas hari tu. Sebab terpujuk dengan ayat iklan dia "Kami ni pasangan yang wajib kahwin" (macam boleh guna line ni nak mintak kahwin) HAHAHA.

Bukan nak komen macam hebat pasal drama ni, atau penerbit dia bagus wooo, atau Fahrin hendsome double woo. Bukan. Tapi, nak cerita macam mana cerita ni boleh mengubah kehidupan saya dan emak (?)

Bila tengah khusyuk mentonton TV bersama keluarga yang terdiri dari emak, babah, bila part yang Emak mertua Amani yang mengamuk kan si Amani tak tau masak tu, emak terus keluarkan soalan cepu emas. 

"Kalau disuruh masak asam pedas macam mana Yaty?"

"Entah la mak"

Mudah kan jawapan anak gadis beliau. HAHA. Sebab jawapan mudah tu la emak dah seminggu jadi pemantau tak bertauliah saya. Kejap, kejap dia tengok saya buat kerja rumah. Nanti, dia nampak la segala kecacat celaan kerja-kerja saya. Emak macam paranoid. Beliau dah mula bimbang kalau saya berkahwin kelak akan jadi macam Amani. Nanti nama beliau dah tercalar. Lepastu dia bimbang Ibu Mertua saya garang macam Wan Nor Azlin tu.

Saya cakap "Emak mertua saya baik" (Ceh, dengan penuh konfiden. Kau belum tahu langit tu tinggi rendah, kau tunggulah Yaty!!! Kata emak dalam hati)

Hari tu buat beberapa percubaan memasak, (dalam erti kata memasak yang lebih advance) Err, masak sotong sos tiram dan sambal goreng dikira jenis masakan advance lah bukan? Err, kalau bukan anggaplah itu cabaran besar buat saya. HAHAHA.

Komen-komen juri ;

Hitam, macam bontot kuali (En. Dak Yang)

Masinnya (En. Babah & Pn. Emak)

Aku dah agak dah bukan emak yang masak, sebab tengok rupa pun dah tau ( En. Abang Gomoks)

Sangat memberangsangkan bukan komen-komen tersebut sampai buat saya tak mahu masak untuk sebulan akan datang. Sayur goreng saya totally masuk tong sampah terus. Malas nk tulis komen-komen yang bisa membuat hingus meleleh. Babah cuma kata, Belajar dulu sebelum masak. Ok bah, Insyaallah kalau hati rajin. HAHAHA.

Yang, tunggulah. Hari-hari akan hadap sotong hitam I nanti. 

11 feedback:

zaradgreat said...

hehehehe
tape yaty
kalau asam pedas tuh dah kira advance tuh ..
tak reti jugaks
heeeeeeeeeeee

go go yaty!
ala...
nanti diaorang mesti satu hari meleleh lah nak makan yang yaty masak
hohoho

Poyaty said...

tuh la. tggu la dia yg kutuk2 kite tu kan? hahaha

Kak Ina ;D said...

Hehehe....I like the drama too....as mommy, aduhai...ku jg risau my princess ...o nooo pray to Him that she'll be as perfect as her mommy (masuk bakul!!)

MisZ DeAnNa said...

hiks..

mmg besh cter tu kannn..

;p

asna cute said...

ahahahah =p abisla kita kak.. sama2 xreti nak masak hahah =p

Hancus!~

cinta sang ratu... said...

xpe,permulaan yg baik..sebulan lg masak lain plak ehh..haha

saya pon nak gune ayat 'kami ni pasangan wajib kawen' gak la..agak2 lepas x??hehehehehe

Poyaty said...

k.ina = mmg la ummi dia perfect sbb pandai buat kek sedap skrg. hehe. amin~~

deanna = mmg klaka cite tu, tp mmg kena btg hidung sendiri. haha

asna = abes la awk. nk kawen lg 2 bulan lak tu. hahaha. sis xpe. lame lg

cinta sang ratu = bole la wak. ayt tu mmg power. haha. tp x try lg sbb blum ada yg nk kawen dgn kite. haha

LyNn HaMzAh said...

dik, u still have time to belajar masak okey...skrg nie buka memasak dah berlambak tau...jd leh try masak2 nanti...mula2 buat yg simple2 macam tom yam campur ker...insyaallah lambat laun pandai nanti...wish u luck dear...

LyNn HaMzAh said...

opsss...buku memasak...silap taip plak...

ezzy said...

asam pedas...asam pedas....? haha.. 4 tahun tak penah repeat masak asam pedas nii...my "roomate" tak makan....giller mempilih

Poyaty said...

k.lynn = insyaallah, i'll try my best utk memasak. hehe. mmg buku byk. i tak rajin bc buku masak.

k.ezzy = abg lan mkn kedai mamak je sis. haha. u kena wat tose n kari