Saturday, March 20, 2010

Klang-Shah Alam-Klang-Shah Alam Bleerghh

Cuti dah habis. Yay. Sungguh gembira dapat menghabiskan cuti tanpa mengeluh "Boringnya cuti, bila nak mula sekolah ni?" (walaupun kertas ujian tak bertanda lagi, tapi yang tu takpa) HAHA. Sesungguhnya, saya dah mula rasa terbosan-bosan melakukan rutin yang sama hari-hari. Sebab dalam hati tak berminat nak buat rutin yang luar biasa sebagai contoh ada niat nak belajar memasak ke, nak belajar jahit manik ke, nak sapu sawang ke, nak cat pagar ke, semua tu rutin luar biasa yang cuma pasang niat je dalam hati tapi melaksanakannya belum tentu lagi. ha ha ha.

Satu minggu yang sangat biasa ni saya tak kemana-mana. Yes, mari kita cuba lihat saya kemana seminggu ni

13/3 --> Meet beloved Dak Yang at Old Town White Coffee
            Balik kampung - Kenduri kahwin

14/3 --> Kenduri kahwin classmate masa di PJB, Abang Man
           Balik kampung - Nenek sakit

15/3 --> Tabung Haji, Klang

16/3 --> Kad Jemputan Kontena, Klang
           Famista, Klang
           Shah Alam Mall, Shah Alam
           Aerobic class, Shah Alam

17/3 --> Bukit Tinggi, Klang
           Sek 8, Shah Alam
           Aerobic class, Shah Alam

18/3 --> di rumah whole day, Klang

19/3--> Klang Parade, Klang
             Shah Alam Mall, Shah Alam

20/3--> di rumah whole day, Klang

Kan kitaran hidup saya di sekitar Shah Alam & Klang saja. Bagi saya itu tak bosan sebab cuti cuma seminggu, kalau di tambah lagi seminggu mungkin saya dah jadi juru tol Shah Alam-Klang. Sumpah, tak kelakar, tapi menjadi juru tol adalah salah satu cita-cita dan impian saya dulu, kini dan selamanya.(ewah, gedik dia nak jadi juru tol selamanya)

Saya suka kerja ambil duit walaupun cuma 60 sen. Duit juga kan? Cuba kalau dikumpul banyak-banyak, akan menjadi 60 ringgit membawa ke 600 ringgit dan seterusnya 6 rib errr, Apa aku cakap ni? Tiba-tiba je masuk cerita jadi toll gate girl. Tak memasal, Sekian

5 feedback:

MisZ DeAnNa said...

lambatnye nak tunggu next cuti..

hukhuk..

Ieza said...

ok la tu ada gak aktivitinya cuti sekolah ni..

si para para said...

juru tol...nggeee i hate tol...jalan skit bayar tol..jalan skit bayar til...bosan tol..

Tyazizul said...

thanks thanks im good dear :)

Poyaty said...

deanna = mmg ye la pon. lps ni da xde cuti2 lagi

ieza = tu je la pon aktivitinya. hihi

para-para = hehehe, i pon x suka tol, i suka jd juru tol

tya = gud2 hehe