Tuesday, March 23, 2010

I'am (Not) No. 1 Anymore

Quick entry, short entry, quick and short start now;

Hidup tunggang langgang. Ya Allah bukan tunggang yang haram atau haiwan tunggangan. Bukan. Tapi kehidupan macam tak teratur dan takda tujuan. Dalam kepala dah plan macam-macam, tapi badan seems static kat situ je. Takda nak bergerak untuk melakukan sesuatu. Macam paralyse ke apa tah? How could this happen to me... (song title :untitled)

Bilakah saya sedar saya bukan No.1?
Lazy and the pen
T____T

Bila kertas ujian yang sepatutnya dah siap tanda minggu ni (sebab minggu lepas kan cuti sekolah, dan saya ada the whole week untuk menanda) yang mana saya tak sentuh langsung kertas-kertas tu. Hari ni baru terhegeh-hegeh pergi tanda dalam surau sedangkan yang lain dah siap masukkan markah. (Cikgu lelaki yang disebut-sebut kurang rajin tu pun dah masukkan markah) Boleh malu sekarang!

Apa dah jadi ni Yaty? (Semua orang tanya ini, including me!)

Dahulu, saya yang pertama, dalam apa jugak lah acara sama ada acara lari dalam guni ataupun lari pass baton. ha ha ha. Baiklah, baiklah. Dulu kan siapa siap tanda kertas dulu? (Yaty) Siapa siap masukkan markah dulu? (Yaty) Siapa siap tulis dalam buku ADAB (Yaty jugak) Siapa yang terhegeh-hegeh kejar markah dari orang? (Yaty) Siapa yang pergi tanda sendiri kertas yang Cikgu subjeknya tenggelam timbul (Yaty jugaklah). Siapa yang hantar buku ADAB ke pejabat dulu? Semua jawapan dia YATY. 

Semua orang tahu tahap kerajinan saya yang satu ini. Tapi, sayang seribu kali sayang, (eceh ceh ceh) Rajinnya dah melayang-layang bagai layang-layang putus tali. I Lazyyyyy, Super duper lazy!!!

Mereka kata saya dah fikirkan mahu kahwin, sebab tu fikiran dah takda kat sekolah? HAHAHA. Sungguh kelakar kesimpulan itu. Lagi kelakar, Yaty kena kahwin ni sebab tengok dah takda motivasi. HAHAHAHAHAHAHAHA lagi panjang.

*Sigh* I just do not know why. Prestasi kerja semakin menjunam ke dalam gaung

Saya juga kelihatan pucat dan kurang bermaya lately, nampak letih sangat kenapa Yaty? Mata macam nak tidur. Tegur Kakak prihatin. Oh, ketara sungguh ke perubahan diri? Sebenarnya tak terasa apa-apa pun.

Saya sendiri tak tahu mana letak perasaan, fokus, diri, motivasi. Everything macam up side down. There's a lot happened to me and i didn't even realised it. Too bad.

Short and Quick end here.

5 feedback:

MisZ DeAnNa said...

pssstt..

biasala kann..

ada masa2 kiter jadi malasssssss sngt..

xpe..pasni sure kamoo bertambah rajennn..

;p

chaiyok2..

asna cute said...

owhh dear....

asna dpt feel upsidedown akak tue.. sabar okey. asna rse nie semua tpegaruh drpd abg buzy tue.. alaaa yg pegi dating pun ngadap laptop jgak tue..

sabar ek kak.. =)

Psssttt.. cantik cincin di jari manis.. hehehe

human bosan said...

die macam nih..saingan sengit..nak jadi nombor 1 bukan senang..ramai pengundi kat luar tu perhati awak..kalau reputasi kini menjadi bisu..mana nak afundi awak..teruskan usaha ye adik yati..

fitri oh fitri said...

seyes. memang sengit persaingan zamaan skrg doe!






http://fitridzulkifli.blogspot.com

Arra JaSmY said...

wakeup dear..

Sometimes bila kite rase malas or lazy.kena cari sumting yang boleh motivatekan dri kita balik.:)


selamat bertugas yer.:)