Thursday, February 11, 2010

MC pertama di Tahun 2010

Macam gembira ja sebab dapat MC. Sebenarnya tak. I tak happy langsung dengan adanya MC. (Walaupun dah bantai tidur sejak balik klinik sampai sekarang) Still, I tak happy bout it. Ceh!

Hari ini sepatutnya ada taklimat untuk semua guru-guru Bahasa Melayu pukul 11. What had happened? I terbangun pukul 10.30. I repeat TERBANGUN (means bukan lah saja-saja nak bangun jam sebegitu, selalunya saya sudah berada di pasar membeli ikan) Tipu sangat. Ok ok

Bangun-bangun je saya terus di attack oleh sakit perut yang melampau. Selalunya kena time cuti je. Jarang kena waktu-waktu sekolah ni. Kalau kena kat sekolah pun selalu I tidur dekat surau tanpa rasa bersalah. Jadinya, tadi rasa macam dah buat pertimbangan, larat ke ni, larat ke ni. Kaki memang dah cramp dah. Nak sit still memang tak dapat lah. Memang macam ulat beluncas, menggeliat sana sini.

I decide mau pergi juga, sebab belum confirm, jadi taknaklah MC ni, nanti menjejaskan masa nak interview. Tapikan tak dapatlah nak jadi orang gagah ni. I tumpas. Sebelum sampai sekolah, dah nampak klinik dulu. Terus buat De tour.

 
 


Lepas buat muka kesian, dapat lah MC satu hari. hehe. Dr. bagi ubat yang saiz XXL tahu. Luckily saya memang suka makan ubat. Dah banyak ubat dan petua yang di cuba. Masih belum berkesan lah. Haiyyoh, sesiapa ada petua yang nak share untuk penyakit ini?

Antara petua dia ;
  1. Letak kaki atas tempat tinggi e.g ; katil. Owh, saya letak kaki atas KLCC pun masih tak berkesan. Exagerrate.
  2. Tuam perut dengan air panas atau iron. Saya siap buat bara api, masih juga tak efektif.
  3. Pink pill. Hanya berkesan a few hours. After that attack lagi teruk.
  4. Berurut. Pun berkesan untuk a few months, lepastu tengok lah aku berguling-guling semula.
  5. KAHWIN. Oh, masih belum cuba. Jadi tak tahu outcome dia. Esok dah cuba, I bagitau. HAHA

3 feedback:

zaradgreat said...

take care yaty!
cepat2 baek.
hehehehe

klo sakit, kte tido je.
tapi nnti sakit balik...
T_T

Poyaty said...

zara = betul2. kalau bgn pun msh saket lg. adoi la

g_gorges said...

aku suke yg kawen tuh..sila kawen yer..takpun mkn maajun..bole baek(",)