Monday, January 25, 2010

Mandi Popcorn



Anda pernah kah mandi popcorn? Pernah? Feeling dia memang tak sama macam mandi lulur ke, mandi susu mahupun bermandi peluh jauh sekali mandi kerbau (?)

Saya pernah

Baru beberapa jam yang lalu saya mandi popcorn. Sumpah sedih meratapi popcorn yang dah tinggal separuh je. TSK TSK

Dulu kan, saya ingat lagi waktu tu. Waktu tak ingat dah la tahun bila tah apatah lagi nak ingat tarikh. Tapi, tempat kejadian saya tak lupa. Masa tu kat Pyramid. Wanita tu beli popcorn yang bucket XXL punya.Ok saya tak jeles pun walaupun popcorn saya saiz S, kongsi berdua pulak tu. HAHA Apa motif mention ayat tadi? Ok takpa, lupakan. Dengan bangga dia jalan turun tangga nak masuk cinema. Lepastu tadaaa, popcorn dia terbalik dekat tangga. Saya pun dengan bangga lalu sebelah dia sambil gelak dalam hati.

Tadi, kelam-kabut kejar Adnan Sempit tayangan 7.45. Lepas solat, lari-lari beli popcorn. Tau dah lambat, tetap jugak nak lari-lari anak. Lepastu, kalut-kalut langkah orang sebab masuk lambat. Err, macam mana yang lain dapat masuk on time?! Takpa takpa, simpan dalam hati. Tak baik berburuk sangka sesama insan. Eceh, siap bagi selingan Kutbah Jumaat lagi.

Sambil peluk popcorn nak tarik keluar tali beg. Gedik-gedik nak pakai beg silang atau Sling bag. (lagi gedik nak bagi translation yang tah betul ke tak) Apalagi, berterabur lah popcorn yang dipeluk tadi di atas badan sendiri dan orang sebelah. Seperti kata pepatah Yang di tarik tak keluar, yang dipeluk bertaburan. HAHAHAHA. Habislah, orang belakang, kiri, kanan tengok ada hujan popcorn atau lebih tepat aku bermandikan popcorn.@#$%^*&^

Melekat-lekat popcorn dekat baju dekat seluar semua. Dah lah ada caramel. Habis manis satu badan. Barulah betul awek manis. Try rasa, memang manis. HAHA. Tengok dalam bucket dah tinggal setengah je popcorn. Oh NO!! tak baik membazir bukan. Tak manis lah awek manis berbuat perbuatan membazir. Jadi, aku kutip popcorn dari seat dan makan. HAHAHAHA. Tawakkal tu Al'Allah. Kita tau popcorn tu memang halal kan? Jangan di ragui. T___T

Abang aku yang dekat sebelah pon kena tempias lah hujan popcorn tadi. Melekat-lekat popcorn dekat baju dia, siap masuk seluar lagi. Memang ribut popcorn betullah. Bila dah habis tayangan hebat tadi, suasana pun dah terang benderang, aku nampak selonggok popcorn in between seat abang aku dengan aku. HAHAHAHA. Rasa macam nak kutip balik masukkan bekas dan jual untuk penonton seterusnya. Untung mereka makan popcorn free dari tepi seat. Again, jangan di ragui sebab popcorn kan halal.

Rasanya cerita mandi popcorn lebih menghiburkan untuk mereka yang duduk belakang dan keliling seat aku tadi dari cerita Adnan Sempit itu. Pape pun, Adnan Sempit memang kelakar.

6 feedback:

zool said...

sorang lagi citer pasal adnan sempit.
tapi memang best.. 3 1/2 bintang

Poyaty said...

hahaha, saya cite pasal mandi popcorn lah

asna cute said...

hahahaha xpe xpe kak.. bkn selalu kan akak mndi popcorn. asna pun mcm teringin jer nak join same heheheh =)

MisZ DeAnNa said...

hahahha..

adoi..

kelakarlaaaa..

macam dapat bayangkan ke camne popcorn tu tumpah..

hihi

zaradgreat said...

hehehhehe
terliur pulak
terasa nak makan popcorn la yaty

heheheh
kelakar je

Framestone said...

he..23x bro pulak kekadang ade org baling pop corn dari belakang.. kekadang panas gak he..23x

bro selalu beli popcorn saiz regular je..tp makan sorg2 he...23x xsuke kongsi2

BroFramestone Blog