Friday, January 15, 2010

Guys & Ultimatum

Owh, walaupun banyak lagi entry lain nak publish, tapi nak buat entry ni dulu. Sebab dia terlintas dalam kepala secara ting ting ting. Macam mentol menyala cerah. Eh, taklah. Lampu kalimantang lagi cerah dari mentol. Ok, mentol boleh jalan sekarang bawak diri yang malap.

Dalam perjalanan meniti kedewasaan, Eceh, dewasa sungguh heh. Jangan main-main. I am 25 this year. I should getting married esok neh. HAHA. Jom Yang.

Dalam perjalanan meniti kedewasaan eh, ulang balik ayat poyo neh! Saya kenallah beberapa orang insan bernama LELAKI. So far, (Yang, anda terbaik wok!! one and a half thumbs up, lagi half bila I da dapat Blackberry)

En. Apam (bukan GAY) : Yaty fikirlah betul-betul. Yaty pilihlah yang terbaik!!

En. Techno : Pilihlah, yang Johor ke yang sini? (di bus station, subuh-subuh buta)


En. Nite Market : Fikirlah betul-betul. Kalau ini takdirnya.

En. Errr: (dia takkan bagi ultimatum punya, sebab dah tak boleh pilih)


Guys & Ultimatum

Kenapa tah suka sangat suruh aku mempilih. Macam muka ni banyak pilihan pastu suruh pilih. Sebelum anda confius lebih teruk, let me be honest to you, Saya hanya gadis biasa (yours truly) haha. Nanti takyah la terdetik dalam hati, macam lawa sangat dia ni sampai ada penjual apam pun suka. HAHA. Taklah, tak. Saya dah kata am just an ordinary, simple girl. Kalau buat comparison, lebih kurang macam Fazura juara, saya nombor dua lah. HAHAHAHATAKNAKALAH.

Ok, memang dah meleret-leret takda tujuan dah entry ni. Back to the track.

Ok, untuk ketiga-tiga soalan di atas, jawapannya, I tetap mempilih Mr. Shyang. Sebenarnya I tak pilih pun. I takda nak buat pilihan. Ketiga-tiganya tahu, saya sudah ada Shyang. Mereka juga tahu, saya takkan mempilih-pilih, sebab there's no reason ianya jadi pilihan bila saya cuma ada seorang yang bertakhta di hati (song by: Farah*****). Tapi, mereka saja nak bagi ultimatum. Macam benda ni wajib ke apa tah bagi setiap lelaki supaya perempuan ni tergugu-gagat hati. (Not for me)

Jadi, bila dah ada keputusan (bukan keputusan pun sebab dah tahu takda pilihan), semua macam akur dan terima dengan hati terbuka. No heart feeling, we are still frens. kononlah!!

Beberapa tahun kemudian.... (wah dah macam drama bersiri ke apa tah)

Apam Basi : Dulu aku ngorat dia sebab kena cabar denga kawan aku je. Kalau tak, aku taknak pun ngorat dia (padahal masa break dengan Gf dia dulu, guna ayat yang sama cerita dekat aku) Thanx to My best fren sebab ceritakan ini (nama dirahsiakan)

Update Techno konon : Saya tak pernah suka & bercinta dengan sesiapa melainkan future wife saya. ( Waatdaa??? bukannya dulu kau tak suka future wife kau suka kat kau. "Kalau dia nak suka tu hak dia, org ada hak org" Blerggh)

Mr. M : Beliau tak pernah kata apa-apa. He's a example of a good friend yang faham maksud redha

Jadi, aku macam tak heran sangat dengan komen beberapa tahun kemudian, sebab I know what really happened beberapa tahun dulu. Malas je nak cerita sapa tahcall tiap-tiap jam tak give up pastu dah kena sound dengan Dak Yang pun belum give-up. Malas je nak cerita bab ex-gf dia cari dia sampai call housemate sebab nak tahu Bf dia keluar dengan aku ke. Memang malas nak ungkit.

Luckily, saya tak rugi apa-apa dalam apa juga keadaan. Bukan kena melabur untuk dapatkan hati sendiri. HAR HAR. Cuma kenapa perlu kau nak keluarkan statement macam Bodohnya kau ni. Atau. Kau amnesia kah dengan apa yang kau cakap dulu. Tapi, takpa. Manusia ada tabiat yang mana suka simpan jauh-jauh memori luka dalam otak paling dalam dan denying is a good way to go.

Kesimpulannya, saya tahu, Tuhan nak berikan saya seseorang yang terbaik untuk saya. (setakat ni, esok lusa kalau jodoh dengan orang lain, tu kerja Tuhan) Jadi, Tuhan tak buka kan hati saya untuk mereka yang tak baik ni. Rasa bersyukur sangat-sangat. Alhamdulillah, Lately, selalu rasa sangat bersyukur dengan apa yang dah ditakdirkan untuk saya.


 Source: Yahoo Image
Beliau masih, sahabat, kekasih, husband material untuk saya (bukan gambar diatas. Gila kau, kalau Edward Cullen takyah bagi ultimatum. Saya mahu sejuta kali. HAHAHA) Walaupun beliau femes di zaman persekolahan sebab jadi Ketua Platun KRS dan ramai secret admire hantar coklat, surat, love note, nasi lemak semua. Beliau tetap mempilih saya, ahli KRS biasa yang kalah pertandingan kawad kaki dan tak pernah ada secret admire hantar coklat atas meja. Tapi, bawah meja prep pernah. HAHA.

10 feedback:

zaradgreat said...

wah wah yaty...
all d best ek..
biarkan mereka yang ntah ape2 itu. nyampah i..
heeeeeeeeeeeee

cIk pEnNa said...

semoga bahagia dlm dunia cinta..

opss..kite sebaya ye?
hehehe
=)

cottoncandy said...

yaty,,,
u r so lucky
the same thing goes to him..
smoga kekal sepanjang hayat hendaknya..,,
;]

Poyaty said...

zara = I lagi nyampah. thp dewa. haha

cik penna = thanx. kite mmg sebaya, tp awk da tunang da pun. hehe

cud = thanx cud. aminnn~

Jard The Great said...

waaa.. ko DAP ek?

di alam perchentaan.. ehehe

Poyaty said...

err, lebih kurang. hahaha, gila x ngaku.

igt ape la DAP tu.

shazika said...

ol da best in ur life :P

Framestone said...

"pilih aku jadi pacarmu"
tgk bro dah ternyanyi2 kat sini huhuhu

out of topic--> dah yuna nk masuk dalam mimpi bro cam mne... xkan nk halaukan... dah la bro xlayan die huhu... yaty nk masuk mimpi bro ke..???

BroFramestone Blog

bulan darling said...

Bawah meja prep tu pengkid tua yg bg ko ahahahah

Sharinginfoz said...

semoga dapat yang betul2 ok...... pilih betul2...

Jom Buku Smart Reader

Fly to ASEAN.. Free????