Thursday, March 12, 2009

suicidal

Berat topic kita hari ini. Macam orang putus cinta aje? Owh..takda, takda. Cuma teringat perbualan dengan rakan serumet. (aik? Ada ke rakan serumet? My rumet la)

Saya tak tahu la anda, tapi saya rasa kalau kita dalam keadaan tertekan atau, terlalu sedih kita akan attempt untuk melakukan sesuatu diluar kotak fikiran yang waras. Ye la, dalam otak kita kan ada bahagian di bawah sedar. If am not mistaken, betulkan Dr. Azrina? Haha. Jadi, kalau otak dah terlampau celaru sangat, kita macam dah tak boleh fikir lagi. Macam rasa nak semua yang sedih tu end up dengan cepat supaya hati tak menanggung perasaan sengsara tadi. Memang berat la topic ni. Saya punya jiwa pun jadi kacau. Psycho gila betul entry ni. Jangan lepas baca entry ni kau pergi masuk wad psikatrik atau menjerit-jerit di balai polis ok. Nanti saya yang kena tangkap. Kah kah. Kita kena mengawal emosi kita sebelum emosi kuasai diri. (ye lah kau)

Saya mengaku pernah kecewa juga dalam loving-loving side ni. Tapi, saya punya kecewa macam kelakar sikit. Dan, saya nak beritahu saya pernah kecewa dalam relation ni Cuma sekali sahaja. Di repeat sekali sahaja. Bukan dengan orang lain (orang lain, kau tak masuk cerita ok! Saya tak pernah kecewa dengan kau. Kau yang kecewa dengan saya sebenarnya!) tapi dengan Dak Yang ni la. Saya bukan nak brag or anything, nauzubillah minta dijauhkan. Tapi saya belum pernah ditinggalkan (Alhamdulillah, syukur) meninggalkan banyak kali. But, I didn’t mean it. Tak yah cerita panjang la, nanti dah masuk chapter lain, ada pula yang terasa hati. Malas. Lagipun, ni bukan entry putus cinta. Kenapa lah saya ni.. (Thanx Sayang kerna belum pernah meninggalkan saya walau sesaat, tapi sebulan pernah kan kan kan?)

Berbalik kepada topik pada hari ini, cececeh. Saya dengan rumet pernah mengalami zaman kejatuhan yang sangat jahanam. Macam artis-artis mengalami zaman kejatuhan atau empayar Rom jatuh kepada… ok ok. Comparison yang melampau. Tapi kan orang ada kata, kadang-kadang kita di atas, kadang-kadang kita dibawah. Macam roda. Tapi, saya memang betul-betul rasa penyek kena gelek dengan roda tu. Maknanya, saya memang betul-betul ada kat bawah roda. Tapi tak pasti roda apa waktu tu, mungkin big foot kot sebab berat sangat. Jadi, hidup kita ni betul-betul macam roda. Tu peribahasa takda tipu punya. Sakit woo!!

Pernah juga terlintas difikiran waras yang celaru ni nak pergi buat-buat benda yang menjahanamkan diri sendiri. Sebagai contoh suicidal. Sebab masa tu takda fikir takut neraka jahanam dan balasan-balasan Tuhan jadi nak pergi buat benda jahanam. Astaghfirullah..astaghfirullah..mari kita beristighfar sama-sama. Kenapakah takda fikir yang ajal belum sampai tapi kau sibuk-sibuk nak tamatkan ajal sendiri? Sangatlah senteng otak kau waktu tu. Err..maksud saya otak saya lah. Bukanlah sebab peristiwa tu dunia pun macam dah nak kiamat, bergoncang dan ada ombak bergulung bagai tsunami. Takda takda. Dunia tenang je saya tengok, takda efek bencana alam pun. Cuma dekat diri sendiri je yang ada bencana.

Macam tu juga rumet saya. Tapi bencana dia lebih parah. Siap boleh buka tabung bencana lagi. Orang-orang sangat kasihan melihat kesengsaraan dia. Takpa, what past is past. Dia tu dah la kering jadi saya rasa, dia punya life macam kene penyek dengan roda basikal saja dah cukup buat dia hancur. Bukan basikal racing atau apa-apa, cukup basikal roda tiga. Betul kan babe? Kah kah

Kami pernah berbincang tentang bagaimana cara-cara kami nak buat suicide tanpa menyakitkan..aik? tadi macam nak pergi mati sangat tapi taknak sakit. Memang la, siapa nak sakit? Cakap cakap. Kami nak melakukan tanpa rasa apa-apa. Eh, tak faham la aku. Entah sapa suruh kau fahamkan. Cara-cara bunuh diri pun kau nak baca. Kau nak try ke? Cara kami memang tak menyakitkan.

1. Tekap muka pakai bantal. Ni adalah cara membunuh orang lain. Tapi kalau tengok sangat sengsara lah cara ni. Sangat kasihan. Tak baik pun. Buat apa nak bunuh orang lain. Apa salah dia pada kau yang kau dendam sangat? Sebab dia kaya dan kau tak? Jadi kau nak bunuh dia? Kau ingat lepas dia mati, kau dapat semua kekayaan dia? Bukan dia tulis surat wasiat atas nama kau pun. Kalau kau nak curi, mestilah berdosa hukumnya. Eh eh habis membunuh tadi camna pula hukumnya. Apa ni? Kah kah kah. Kan dah berbelit ayat ni. Ni idea rumet saya. Dia nak tekap muka dengan bantal, tapi dekat sebelah ada handphone dan dah call ambulan siap-siap. Jadi, sebelum sempat dia menemui ajal nanti kan ada orang sempat selamatkan? Tapi saya tak suka cara ni sebab nanti sesak nafas. Lemas la dan boleh membawa maut.

2. Gantung diri dekat syiling. Tapi, kerusi jangan tarik. Nanti kalau tarik, matilah saya. Siapa nak tolong tengok-tengokkan ayam itik? Saya Cuma nak hanging there sampai ada orang selamatkan dan tolong bagi bantuan apa yang patut. ????

3. Lemaskan diri dalam air. Blup blup (ayat faveret kami) tapi mesti ada pelampung dan nota “Tolong selamatkan saya, saya nak bunuh diri”. Tapi taknak pergi dalam sangat. Cuma kat tepi-tepi pantai aje. Kalau dalam sangat nanti lemaslah bukan? Anda nak saya mati ke???

4. Kelar pergelangan tangan. Tapi dengan pisau tumpul atau belakang pisau. Dekat sebelah mesti dah siap first aid kit dan telefon. Takut-takut terdalam sangat luka, cepat-cepat la call ambulans. Nanti anda banyak kehilangan darah. Sangat ngerilah. Tak dapat diimagine sebab saya takut darah. Sebab tu saya takda fikir cara ni. Saya sangat sayang darah saya. Kalau terluka kene cucuk jarum pun saya boleh menangis sedih sebab setitik darah saya dah bazirkan. Biarkan aja mereka mengalir dalam tubuh badan. Buat apa nak limpah-limpahkan kat luar?

Jadi, anda fahamkan sekarang. Cara-cara tersebut boleh menamatkan riwayat. Tapi kami taknak mati lagi lah. Banyak lagi belum selesai, praktikum, exam, konvo, gaji penuh, kahwin. aik?? Jadi, kami sebenarnya saja membazir masa memikirkan yang bukan-bukan supaya takyah fikirkan kesedihan. Haiyoh… jangan cubalah. Tak bawa kemana. Bukan bf anda nak anda balik pun kalau anda dah mati? lagi lah dia happy berfoya-foya dengan orang lain tanpa fikirkan anda lagi. Lebih baik anda fight for your right.. ok!

0 feedback: