Sunday, March 22, 2009

Road bully

Ehem.. ehem.. tak sabar nak spread the good news. Ok. Da ready? Baca Bismillah.

1

2

3

Baru balik dari berjumpa dengan yang di kasihi dan dirindui, Mr. An a.k.a Dak Yang @ Mr. Mama kahkah…err, yang kini nak balik ke rumahku syurgaku 2 di Taman Sri Pulai, JB. Dengan ucapan semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju. Semoga hubungan kita berkekalan sampai bila-bila. I tetap sayangkan you walaupun you selalu ejek I si gemuk, cik buncet dan belot duit I banyak-banyak. eh eh apa neh. Macam dedicate ucapan dekat radio je. yang suara DJ macam keluar dari halkum ala-ala romantik. Kononlah, dia takda tahu, buat suara macam tu buat orang terus melelapkan mata. zZZzz.. (bosan).daripada dengar dedication lagu. Kenapa macam merapu ni?? jangan layan sangatlah. Jiwa tengah berbunga cinta memang lain macam sikit. ek eneh, macam dia sorang je ada BF. Hei, hei saya punya sukalah. Mungkin BF saya tak sama dengan BF orang lain. Sebab tu nak cerita. Kalau BF orang semua sama, err mana boleh jadi sama. Kau dengarlah cerita ni dulu, kalau macam bosan sangat, pergilah sana jauh-jauh.

Sebab datang secara berasingan (don’t ask me why), saya lah yang lambat. Pilihan tempat tak adil. Eh, Yang, pilih tempat dekat dengan rumah you. Mana aci macam neh!! Tapi, takpelah, I maafkan sebab sepatutnya I yang pergi melawat you, tapi, you yang balik sini pula. Lagi jauh.

Sapa ni? senyum Joker, mengerikan. Move, move.

Titik pertemuan dekat MPH SACC (Guess ada sale, dia suruh saya Babai je dekat Guess!). Both of us memang bookworm. Tapi, bahan yang kami worm kan tu tak sama lah. Beliau suka membaca bahan-bahan ilmiah yang kait-kait dengan politik, agama, knowledge, engineering. manakala GF beliau suka membaca tentang orang yang gila shopping (Shopaholic Series), pesanan: Aku Cinta Kamu (Cecilia Ahern books) dan cinta islamik (Habiburrahman Al- Sherazy books). Kami mesti separate kalau dah masuk bookshop sebab dua dunia kita berbeza (hei, hei jangan sampai Tok Ti minta royalty, eh, macam rhyme lah. Crap!). Bila dah bosan baca semua synopsis buku baru ingat, Yang! Yang You kat mana?


Comel sungguh selipar pink you. Mana Camel kebanggan tu?


Yang, tangan you Nampak macam nak patah. Maybe sebab jam tu berat sangat. Tak sesuai dengan you. Bagi kat I cuba, tengok.

Jam yang sikit hari lagi akan menjadi milik I HAHA

Today Dak Yang banyak buat gurauan kasar terhadap saya. *sigh*. Masa dekat rak kegemaran dia boleh dia tunjuk buku dekat rak paling atas dan cakap “Cuba baca ni. haha mesti tak Nampak sebab Gurl pendek”. *Grrr*. Apa punya BF neh. Eh, Yang, I Cuma kalah 24cm je dari you. Jangan berlagak sangat ye! Saya punya kepala Cuma sampai rak keempat. Tapi, kepala dia sampai rak yang ke 8 (ok, yang ni tipu.) kalau betullah, saya pun takut juga. Macam saya pergi bercinta dengan Hantu Raya atau Hantu Galah lah. Ouwww.. memang mengerikan. Dak Yang pun agak-agak funny hari ni. satu-satu buku dia baca tajuk dan bagi kritikan, semua dia kata tak best dan dah tahu, tetiba dia bagi kritikan, lagi sedap aku hisap rokok. Apa kaitannya??. Saya yang tengah terlentok kebosanan sejauh semeter dari dia tergelak-gelak batak. Saya ada juga menyuarakan isi hati nak beli buku Thanks For The Memories by Cecelia Ahern. Tapi, dia buat derk je. Bukan kata, ambiklah, nanti Abang bayarkan ke. Sedap sikit telinga dengar. Ni dia cakap, pergi bayarkan buku abang. Cehh!!!


Nak Cecilia Ahern, nak Cecilia Ahern


His favorite section


My favorite section (pentipu sangat!)

Lepas bercinta secara bertiga, aku, dia dan buku. Err,dia tu Dak Yang lah, bukan dia. Kah kah. Apa ni, apa ni? takde papelah. Kami pergi basement nak cari kacang. Bubye buku..err ke bubbye dia? Nevermind. Saya terpandang Sesame Popiah. Ya Ampun, dah lama mengidam nak makan popiah yang besar giant ni. makan sorang memang tak habis. Siap popiah ni boleh makan kita balik. Melampau sangatlah. kak, nak satu, nak satu! Saya punya excited sampai terlanggar-langgar barang-barang groceries orang lain. Sorry! Dak Yang saya dah tinggalkan. Pergi kejar popiah lebih bermakna. Err.. love you. Dah sampai mana tu?

Kami decide nak minum tengahari dekat Big Apple. Minum tengahari ok, bukan makan tengahari. Nanti orang ingat ada jual ikan keli masak lemak, burung puyuh kunyit atau ikan patin masak tempoyak ke apa di Big Apple neh. Yummy, yummy. Sambil bersantai dan cuci-cuci mata tengok kereta Mazda RX# dan awek-awek cun (ni job Abang mata tettt). Saya pilih semua flavor chocolate. Cherio, Chocholia dan Choconut (yang ni reka sendiri sebab tak ingat nama dia) al-maklumlah, yang pelik-pelik sikit, ada orang tak makan nanti. Makan sambil bergosip tema tengahari ni. sangat suka cerita gossip dengan Dak Yang sebab nanti dia buat muka kerut-kerut dan bagi komen, tu lah takde kerja lain. Bergosip je. Saya cerita perihal kawan baik, BF dia dan Handphone yang boleh simpan message rahsia. Dia terus keluarkan PDA dia dan berlagak-lagak suruh saya check kalau-kalau ada dia simpan message rahsia juga. Yela, takda badai yang melanda, berani la bagi I check, cuba masa ehem ehem. Jangan ingat, jangan ingat. Nanti sentap sendiri, hati injured.



Masa balik ni, Dak Yang keluar dulu, saya follow belakang. Elok je keluar parking dia pergi stop bawah flyover sebab nak block saya. Nasib baik belakang takda kereta. Bawa kereta asing-asing pun nak bergurau senda lagi, tu lah suruh jemput malas. Kan dah. Depan Anggerik Mall pun beliau masih nak main break-break. Ish! Saya pun konon-konon marah dan main hon-hon. Dia boleh gelak-gelak dekat side mirror tu. Polis! Tolong tangkap BFQ 13 tu. Road bully. Tapi, seronok juga bercinta kereta asing-asing ni. saya sampai terleka-leka tengok belakang kereta dia. Ih, bahaya-bahaya. Hampir-hampir terlanggar motor sebab asyik sangat tengok belakang kereta BF sendiri bukan nak tengok jalan atau kiri-kanan. Tengah asyik-asyik lagi suddenly ada Wira sailang masuk. Hey hey takda Nampak ke saya tengah falling cinta tengok belakang kereta BF saya sendiri. Potong lah!!! Dak Yang hantar sampai roundabout Sek 2. sayang juga dekat I eh?

Semua keluarkan kalkulator

(183-24 = ?)

apa yang anda akan dapat kalau jawab betul?

Anda akan dapat…tahu ketinggian saya.

Terima kasih & selamat mencuba.

4 feedback:

asna cute said...

HUaaaa besh besh beshhh!!~
Bencinta cintun yea di tettt
heheehe.. Smpai type blog pun
hati bunga2 gitu yea...

Happyyyyy!~
sila senyum sampai rambut belakang~
Eh? boleh ker? xbley puye hehe.

suezensuzanna said...

haiyak.....donut yang sedap...:)

azzahhusna said...

sejak bila ada big apple kat shah alam? aku tatau pon. ko x ajak aku pon.

poyaty said...

asna: bercintan-cintun pnya hal. sampai rambut org len pun bole. kah kah

sue: sedap hingga menjilat dagu

husna: poyo x tau. padahal dah sedozen rak kau makan