Saturday, March 14, 2009

The Red Shoes

Yati pun pulang dari JJ

Yati pun beli kasut Larrie

Kasut yang comel warna merah

Boleh ku bawa ke sekolah

Pon pon pon pon pon pon pon pon pon

eh, kasut bunyi pon pon ke? Wat the hell

(ikut melodi 'Kereta Merahku')


 

Hati gembira. Gembira Nampak, hari tu bukan main bersedih duka. Musim sedih dah habis. Sekarang masa untuk gembira. Yippy. Terlalu gembira sampai hati melonjak riang. Hati, duduk diam-diam jangan riang sangat. Selepas Bf dah jadi Bf balik. aik? Hari tu jadi apa pulak? Hari tu dia bukan Bf sebab, Bf selalu sayang Gf kan. Hari tu Nampak macam tak sayang sangat. Entah kenapa la.*innocent* (tak tak, I yang degil, U yang baik)

Jeng jeng mempersembahkan..


The Red Shoes

Objek yang sedang hangat diperkatakan di SKRP. Semua orang like dah tak pandang saya dengan kagum, tapi mereka akan pandang tepat ke kaki sebab kagum sangat. Di antara komen-komen yang di dengar sepanjang 2 hari memakai kasut comel tersebut

Kawan 1 : Mak aih, merahnya kasut!

Kawan 2 : Macam kasut teacher R*****I je (nama tak boleh mention atas sebab sensitivity)

Kawan 3 : Meriahnya kasut

Kawan 4 : huuuihh (dia speechless)

Murid 1 : tengok kasut cikgu (bisik-bisik)

Murid 2 : kasut cikgu cantik

Murid 3 : (toleh sampai kepala terpusing-pusing)

Murid 4 : (tengok bawah, tengok atas, tengok bawah balik)

Murid 5 : cikgu ni …(ayat dia tergantung)

Kakak 1 : suka betul dia dengan kasut ni. dah dua kali pakai

Kakak 2 : comel comel

Kakak 3 : MAKKK!!!

Kakak 5 : Merahnya!!!

KEKASIH : belum komen sebab dia belum tahu saya beli kasut baru yang sangat comel dan boleh meruntun jiwa orang lain. Kalau dia dah komen nanti saya bagitau. Harap-harap dia tak benci sampai tak bagi saya pakai kasut ni lagi. Saya sangat cinta dengan kasut ni. Abang, I love this red shoes.

Saya : Memang belum ada kasut yang sangat striking macam ni. selalu colour kasut memang play safe je. Takut tak kena. Kali ni, kalau duduk surau, orang dekat luar dah tahu, mesti saya ada dalam surau sebab sebatu dah Nampak kasut saya (ok, tipu sangat lah). Saya paling suka kalau lalu tahun 1. Budak-budak akan toleh-toleh dan bisik-bisik. Saya dapat perhatian dari seluruh sekolah la kiranya. (gila perhatian betul aku ni). tapi saya akan pakai kasut ni hanya dengan baju merah saja, kalau dengan baju hijau nanti Nampak sangatlah warna Ranggoli. Sangatlah mencalarkan imej diri. Kah kah. Yang saya suka sangat sebab kasut ni tak melukakan kaki saya. Sebab kasut-kasut lain yang mahal bagai nak mati pun selalu lukakan kaki saya yang sensitive ni. kaki saya sama macam tuan dia. Over sensitive. Barulah padan kaki dan tuan. tapi, kasut murah ni sangat selesa. Kaki pun takda terluka dan terseksa. Betul juga orang kata, kasut murah tak semestinya tak elok. Sekarang, saya percaya sikit lah. Tak tahu kalau sikit hari dia dah jahanam atau tapak dia dah tercabut atau riben dia dah layu atau. Tak tahu lagi atau apa kemungkinan yang akan terjadi. Kalau terjadi nanti saya akan lontar saja kasut ni sebab dah tak berguna lagi. Saya akan lupakan jasa dia dan cari kasut murah dan sedap yang lain pula. Amboi, amboi.. Berapa murah harga kasut ni. betul-betul nak tahu ke?? Hurm.. RM5…belas saja. Murah kan kan kan. Saya beli sale yang longgok-longgok tu kat Bukit Raja. Kasut longgok pun ada yang sedap dan comel. Lepas ni makin rajin lah saya cari kasut longgok. Tak pandang dah kasut atas rak nih. Harap je cantik dan mahal, tapi menyeksa kaki. Hee, ingat duduk atas rak dengan lampu-lampu best sangat ke ha?

0 feedback: