Tuesday, March 17, 2009

Pandangan seorang aku

Kelmarin hatiku tersentap

Perlakuan itu membuatkan aku terfikir

Bukankah sepatutnya orang-orang begitu di didik dengan penuh kesopanan

Bukankah sepatutnya orang-orang begitu tidak menjatuhkan air muka orang lain

Adakah perlakuan itu satu tanda

KAU BUKAN ORANG YANG LAYAK BERDAMPINGAN DENGAN KAMI!!

Aku tahu, aku bukan sesiapa

Dan tak punya apa-apa

TAPI,

Siapakah dia yang boleh menjatuhkan hukum

Meletakkan martabat dan darjat seseorang

Setaraf atau tidak makan sepinggan dan minum secawan

Berbual atau ketawa mesra

Siapakah kau yang layak membeza-bezakan individu itu

Bukankah semua manusia sama di sisi TUHAN

Yang membezakan ialah amalan

Jika kau punya amalan yang penuh di dada

Kenapa perlu perlakuan itu

Sejujurnya,

Aku terluka

Kalau ini yang menjadi halangan kami

Aku sanggup berundur diri

Kerna,

Aku tak sanggup di hina lagi

Pada pandangan aku

Aku bukan sesiapa

0 feedback: