Tuesday, March 17, 2009

Jurnal hujung minggu

Huarghh..

Konsert AF dah mula. As usual, tetap tengok even takde lagi peserta favourite. Saya hanya pernah AFUNDI untuk Kaer saja. Dan rasanya AF2 is the best dari yang lain. Eh eh, macam saja je nak pancing majalah AKSI masukkan blog ni ke dalam. Takda takda. Ni bukan blog AF. Saya hanya rasa apa yang dirasa. Ok, merepek. AF2 memberi impak yang sangat besar. Farah Breep Breep pun saya cinta gila dengan suara dia, tapi takkan saya nak AFUNDI peserta perempuan. Hurmm.. semacam pelik kan?kita mesti suka dengan jantina yang berlainan lah. Baru ada semangat nak spend 50sen untuk AFUNDI. Worth it. Kaer nyanyi lagu Januari dan Mentera Semerah Padi yang paling buat saya tak tido malam. Katanya… eh eh, dah jadi Sarimah juga? Memang demam AF lah ni. tapi, Farah nyanyi semua lagu sangat sedap. Saya dan rumet akan menonton video Farah menyanyi lagu Mengapa sebelum pergi ke kelas. Penangan Farah memang membuatkan kami akan bertepuk tangan bila dia Berjaya shoot the high note walaupun kami dah tahu memang la sampai. Kami tetap nak tepuk. Kemudian akan pergi ke kelas sambil bercerita kehebatan Farah. Kah kah. Betulkan beb? Farah idola kami. Yeah!

Malam tadi juga MU lawan Liverpool. Eh, apa ni kejap AF kejap bola. Oleh sebab Sang Arjuna die hard fans MU, mesti lah masukkan cerita dia juga. Barulah fair. Nanti barulah dia takda nak complain "blog asik bergosip je" walaupun saya tak pernah bergosipkan sapa-sapa dalam blog ni. pandangan beliau harus saya ambil kira. MU sepak mula pukul 8.40. jadi, saya harus mengucapkan selamat tinggal kepada beliau sebab beliau takkan nak layan saya lagi. Bila bola mula saja, saya akan single. So, ada sapa-sapa perlukan teman? kidding ok!

nak pergi Old Trafford ni

ye la, ye la selamat jalan. Hati2 nek motor dgn Paper 2. Nnt t'gelincir dkt salji, da ssh. Jgn lupa sggh Harrods beli belacan

dia dengan MU saya dengan AF. Takkan saling kacau mengacau. Saling tak kenal, saling buat tak tahu. Saya ada Tanya apa akan jadi bila duduk serumah nanti. Takkan nak berebut TV pula. Dia kata, tv dia beli, jadi dia nak tengok bola. Kalau saya nak tengok AF pergi pasang Astro sendiri. Sangat kejam tahu!! Bila musim AF saya akan minta dia hantar balik rumah mak abah saya! Haha.. U tengok la bola kat rumah sorang-sorang nanti.

Malang tak berbau. MU kalah malam tadi so, dia terus declare darurat sebab dia kata maruah dia tercalar sebagai peminat MU. Kah kah, BF saya pun dah pandai guna perkataan maruah. Banyak betul pengaruh. Apa akallah BF saya ni. tapi, saya tetap support dia. Saya pun ikut bersedih sebab MU kalah. Kalau saya jumpa Ronaldo, saya nak marah dia sebab buat BF saya menangis satu malam tau. Esok kita pergi Old Trafford dan bakar stadium tu ok. Jangan bersedih lagi. Cakap dengan saya pun tak bermaya sangat malam tadi. Betul-betul kecewa. Pagi ni pun dia belum bangun lagi. Mungkin dia nak melupakan kesedihan dia. Takpe U tidur lah sampai habis minggu suram ni ok. Tak pergi kerja pun takpa. Dr. you mesti faham.


Pagi ni dah berjanji dengan emak nak hantar pergi kursus haji dekat masji pukul 8.00 pagi. Tapi, saya pun bangun lewat juga. Pukul 8.06 baru bangun. Kena drive sewaktu celik-celik mata adalah kelemahan yang paling nyata. Saya macam drive dalam mimpi saja. Macam mata tak buka luas lagi. Sebab nak pergi masjid, saya sarung la jubah dan tudung emak. Tapi dalam ada baju tidur dan seluar pendek. Kah kah. Bukan saya yang nak pergi kursus pun. Dengan tak mandi pun saya hantar emak. Bawa kereta macam Kimmi Raikonen. Lampu merah pun langgarlah. Mana sempat nak tunggu lampu bertukar kaler. Lambatlah emak nanti. Emak diam je dekat sebelah. Mungkin emak tengah mengucap panjang dalam hati. Ha ha. Mak kata saya bawa kereta laju dan suka menyelit-nyelit macam malaiakal maut. Tu ayat emak. Saya akan bawa kereta sopan-sopan bila En. JPJ a.k.a Mr. An dekat sebelah. Sampai tersipu-sipu pandu kereta.

Bila dah bangun secara terkejut, sekarang saya rasa mamai lagi. Saya rasa menyambung tidur adalah idea paling baik buat masa ni. ingat balik tadi nak masak nasi goreng, tapi, balik-balik tengok ada Hamba Allah tu tengah berkentang-kentung kat dapur tu. Mungkin dia dah masak lah. Bagus kalau begitu. Tak guna juga balik dari jauh hanya duduk dalam bilik kan. Memasak juga boleh menyumbang tenaga kepada perut adik-beradik. Teruskan usaha anda.

0 feedback: