Thursday, March 26, 2009

Headache

ehem, serius sikit sebab tengah sakit.

seminggu ni sangat struggle berbuat segala kerja. buat lesson plan struggle, buat jurnal struggle, buat portfolio struggle, bercinta struggle, eheh, memblog pun struggle. (aik?). jadi bila mnggunakan amggota badan secara struggle, sistem daya tahan badan dah lemah. macam patung rabbit yang guna battery cap ayam tu. (sakit pun nak buat kelakar juga? tapi, kelakar sejuk) sebab selalu badan digunakan untuk buat kerja ringan only like, bangun pukul 9.00 pagi, main game, makan, tgk AF tidak ketinggalan, sehingga tidur semula. tak pernah guna badan ni untuk perkara-perkara lain. kerna, saya sangat sayangkan badan sayalah. tak boleh diguna secara kasar-kasar. nanti dia merajuk.

malam tadi, tidur pukul 1.30, pukul 7 dah bangun. mesti nak mengata dalam hati, "tak sembahyang subuh la tu" tak perlu, tak perlu. simpan saja dalam hati anda. saya ada strong reason (tak perlu di notice kan here) macam biasa diari hari-hari, mesin kain, buka tingkap, selak langsir, lipat kain. rutin suri rumah. ehem (attn: for someone plizz notice this)

pukul 10 ada panggilan telefon, my lecturer datang. adoi, kan dah kata mengajar petang. suka no datang pagi. bergegas lah macam senandung express angkut semua barang-barang pergi sekolah. semua like concern tengok saya jumpa lecturer. tanya-tanya jurnal saya dah siap atau belum, portfolio lengkap atau tidak. saya memang seronok dapat kawan yang sangat prihatin. ehem ehem, rasa sangat di hargai.

orang tanya saya hari ni adakah saya baru balik umrah. oyya, saya berjubah dan berselendang hari ni. siap berstokin hitam lagi. macam gadis-gadis arab. aik? ada sesi puji-memuji diri. sebenar alasan, saya malas nak gosok baju kurung. membosankanlah.. kenapa baju tu taknak pergi gosok diri sendiri? kenapa kena gosok baju. kalau tak gosok berdosakah? kawan-kawan akan bencikah? apa jenis soalan inikah? tak berilmiah langsung ni. nanti Mr. Yang marah. dah la blog tak berilmiah sangat, sekarang soalan pun sama tak berilmiah, tuannya pun sama err..berilmiah lah sikit.

saya dah tak boleh nak pikir ilmiah sekarang. tengah sakit kepala sangat lah. cuaca pula, Masyaallah. gelap-gulita. saya memang takut sikit cuaca gelap ni. saya suka pikir bukan-bukan. adakah langit akan runtuh kejap lagi, atau awan akan simbahkan air hujan secara bergelen-gelen, atau angin akan tolak saya sampai terpelanting. ok. jangan layan sangat soalan orang yang tengah sakit kepala. yang bukan-bukan je soalan yang keluar. menjengkelkan sungguh blog ni. nyampah lah nak tulis lagi.

Dr. tolong!!!! saya sakit kepala. err.. Dr. Medic Plizz.
Dr. tak medic, lagu you sedap sangatlah (hei,hei berapa kali nak puji ni?) tak ni lagu yang Syukurku.

6 feedback:

suezensuzanna said...

wah..lecturer dh dtg...good luck okeh:D

asna cute said...

Sisss Sila cepatttt makan ubatttt Panadol ker g kat mesin urut kepala ker heheh (eh ada ker?) wahahahah mcm xde jer kih kih kih.

poyaty said...

sue: tq tq. ati dah lapang sket

poyaty said...

asna: ubat dia tido jerk. ha ha. dah lega sket

cIk pEnNa said...

ohh berjubah ye..
tentu cantim!
;)

Binjaie said...

heh...