Wednesday, March 18, 2009

Bridesmaid to be~~

I am happy, am feeling glad. . .
kenapa happy, kenapa? saya pun tak tahu kenapa. kenapa ayat ni buat pening kepala menyatakan diri anda happy tanpa sebab? ok, skip je perenggan ni. buat anda tak faham

tiba-tiba rasa nak cerita, sepanjang 23 ++ tahun saya hidup ni, saya telah terpilih.. jeg jeng mennjadi bridesmaid kepada rakan-rakan baik sebanyak 2 kali. see, see. saya sangat laku sebagai bridesmaid. if anda nak menggunakan khidmat saya just inform saya ok?

masa 1st time nak become bridesmaid, ramai orang yang bagi semacam warning bahawa ada bad luck nya menjadi bridesmaid sewaktu anak dara ni. (ehem, saya anak dara lagi)
  • nanti saya akan kahwin lambat
  • nanti kena badi pengantin
  • nanti kena badi pelamin
macam-macam orang bagi macam-macam mitos. tapi, ada juga yang bagi cerita sedap di dengar contohnya, masa jadi pengapit nanti akan bertemu jodoh, atau orang yang datang tengok akan nampak seri kita sekali. contohlah, saya takda niat nak cari jodoh pun. (Yang, jangan tak bagi saya jadi pengapit lagi. saya suka)

tapi, sebab kawan baik minta tolong. kita mestilah tolong. masa nak jadi bridesmaid pun pernah ada konflik juga. ada yang kata saya overshadow pengantin. apa akallah saya ni tak pakai mekap andam pun. baju pun tak melilap-lilap. macam mana nak overshadow pengantin? cakap, cakap? saya jadi sehuduh yang mungkin asalkan pengantin gembira. kahkah. tak kelakar pun

bulan 11 nanti, insyaallah saya akan jadi pengapit untuk kali yang ke-3. see, see. walaupun macam-macam tohmahan. still, mereka tak takut nak ambil saya sebagai pengapit lagi. saya kenakan bayaran murah ja. ha ha. kidding. kawan saya tu dah pesan, jangan buat baju cantik-cantik. baik Kema, saya akan pakai baju uniform sekolah aja nanti. ok, kau tak payah bimbang. bila saya tengok 27 dresses. sangat rasa relate dengan diri ni. cuma takda la sampai tukar baju dalam teksi. suka lah pakcik teksi, kalau saya pergi bertukar-tukar baju dalam teksi dia. silap-silap, lain jadinya nanti. nauzubillah lah.

yang saya nak bagitau kat sini, semua pasangan yang jadi pengantin tadi dah ada baby pun, tapi yang jadi bridesmaid ni memang tak kahwin-kahwin lagi. jangan sampai nanti Kema pun dah ada anak, saya pun belum kahwin juga. sangat sedihlah.. jangan jangan.

Aiza & Izul

Izza Nur Aina

Intan Shafinas & Yazid

Muhammad Iman Eusuff

2 feedback:

asna cute said...

Eh eh Sis dah sememang yea cantik walaupun pki baru Huduh pun. MayB org y ckap belakang tu yg jelez kot sbb tu dia buat mulut kata mcm2. Pasnie kot ada org suke kata gitu kata jer. 'elehh.. ko jelez ar kan xdpt brgmaid dia kan'. Tindakan tepat tuu heheh =)

Kot rsa kureng sesuai abaikan saje yea hehe.

poyaty said...

agaknya asna. tapi, kita xdela over pun pakai baju cam nak wat show dangdut. kehkeh